חדשות בארץ

היועמ"ש סגר את התיק נגד חוקריו של המחבל שרצח את רנה שנרב הי"ד

החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לגנוז את תיק החקירה נגד חוקרים בשב"כ שחקרו את ראש חוליית הטרור התקבלה לאחר בחינת חומר הראיות ובהיעדר תשתית להוכחת ביצוע עבירה. במהלך חקירתו, חלה הידרדרות קשה במצבו של המחבל, והוא אושפז בבית חולים

זירת הפיגוע במעיין דני, 23 באוגוסט 2019 (צילום: פלאש 90)זירת הפיגוע במעיין דני, 23 באוגוסט 2019 (צילום: פלאש 90)
אא

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, החליט היום (ראשון) לגנוז את תיק החקירה שנפתח נגד מספר חוקרים בשירות הביטחון הכללי בחשד שפגעו בסאמר ערביד, הנאשם ברצח רנה שנרב הי"ד בפיגוע שהתרחש באוגוסט 2019 במעיין דני.

במהלך חקירתו בשב"כ, חלה הידרדרות קשה במצבו הבריאותי של המחבל, והוא אושפז בבית חולים במצב אנוש. בעקבות תלונות שהוגשו בעניין, פתחה המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בחקירה פלילית, במסגרתה נחקרו מספר חוקרי שב"כ באזהרה בחשד לשימוש בכוח שלא כדין. על עצם החקירה הוטל צו איסור פרסום; לבקשת מח"ש, הוא צומצם כעת, אולם עדיין חל איסור על פרטי החקירה.

בהודעה שנמסרה מטעמו של מנדלבליט, צוין כי בנוסף לחקירת החוקרים באזהרה, "נגבו הודעות מעדים, נתפסו מסמכים והתקבלו חוות דעת מהמכון לרפואה משפטית. לאחר בחינת חומר הראיות, בהתאם להמלצת צוות החקירה וחוות דעת כלל הגורמים בפרקליטות המדינה אשר ליוו את הטיפול בחקירה, החליט היועץ המשפטי לממשלה לגנוז את תיק החקירה בהיעדר תשתית להוכחת ביצוע עבירה. עם מתן ההחלטה, הנחה היועץ המשפטי לממשלה לפעול להפקת הלקחים הנדרשים".

בתגובה להודעת היועמ"ש, מסר ראש השב"כ נדב ארגמן כי הוא "מגבה את חוקרי השב"כ אשר ביצעו משימתם במקצועיות, בממלכתיות ועל פי חוק, ובפעולתם הצילו חייהם של ישראלים רבים". בשב"כ הוסיפו כי "שירות הביטחון הכללי שיתף פעולה באופן מלא עם חקירת מח"ש, ומברך על החלטת היועץ המשפטי לממשלה לסגור את תיק החקירה. המידע שהתקבל בחקירתו של המחבל סאמר ערביד, רוצחה של רנה שנרב ז"ל, הביא לאיתור אמצעי לחימה רבים ולסיכולם של פיגועים נוספים שתוכננו על ידי ארגון הטרור החזית העממית".

ערביד, מבכירי החזית העממית בגזרת רמאללה, עמד בראש התשתית שביצעה את הפיגוע במעיין הסמוך ליישוב דולב שבחבל בנימין, והוא שהכין את המטען והפעיל אותו כשראה את שנרב מגיעה למעיין יחד עם אביה ואחיה. המחבל נעצר בעבר מספר פעמים בשל מעורבותו בפעילות טרור צבאית, שכללה סיוע בהכנת מטענים ופיגועים בזמן האינתיפאדה השנייה.

בעקבות מידע, לפיו חוליית הטרור עומדת לבצע פיגוע נוסף באמצעות מטען חבלה שבידיה, הוגדר המחבל כ"פצצה מתקתקת", ובשב"כ קיבלו היתר משפטי להפעיל אמצעים פיזיים חריגים בחקירתו. בשב"כ אמרו, כי החוליה תכננה לבצע פיגועים נוספים, בכלל זה פיגועי ירי ופיגוע חטיפה. במהלך החקירה הוסגר מטען נוסף שהיה ברשות התשתית, וכוחות הביטחון פוצצו אותו בשטח.

תגיות:שב"כאביחי מנדלבליטמח"שרנה שנרב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה