דודו כהן

דודו כהן: למה התחסנתי למרות ההתלבטות, ההפחדות והרופאים שמתנגדים?

יש כל כך הרבה סיבות לא להתחסן: החיסון קיים פחות משנה, יש רופאים שממליצים לא לקבל אותו, אולי הוא בכלל מסוכן יותר מהקורונה עצמה, ועוד לא התחלנו לדבר על ביל גייטס, האילומיניטי והצ'יפים המסתוריים. אז למה דודו כהן התחסן בכל זאת?

  • ח' שבט התשפ"א
אא

זהו, בשעה טובה ומוצלחת – התחסנתי. חיכיתי להורדת גיל החיסונים המינימלי ל-40+, והלכתי לקיים את המצווה, פשוטו כמשמעו, של "ונשמרתם לנפשותיכם", כמו גם "ואהבת לרעך כמוך". כן, גם אני שמעתי – בדיוק כמו 99% מכם – על הסדר העולמי החדש, על כך שהחיסון יוצר תוך שנה בלבד, על זה שמנכ"ל פייזר לא מתחסן בעצמו, על ביל גייטס שחולם על התעשרות נוספת במקביל לדילול אוכלוסין, על זה שקורונה היא בכלל סוג של שפעת, על ניסיון "הממסד" לשלוט בכולנו, על כך שכולנו שפני ניסיונות וכן הלאה.

אז למה בכל זאת התחסנתי?

שאלה טובה. ויש לי כמה וכמה תשובות.

התחסנתי כי אני מקשיב לגדולי הדור. נכון שיש רבנים אחרים שחושבים אחרת (ואני כמובן מכבד אותם), אבל "אחרי רבים להטות", ובפרט אם אותם רבים הם-הם גדולי הדור. אני חושב שמזמן לא היתה אחידות דעים כל כך חוצת מגזרים, מאחדת וברורה.

התחסנתי כי אני סולד באופן עקרוני מקונספירציות, והשכל הישר לא מקבל את זה שמדובר במזימה עולמית שנועדה לשלוט בנו, לדלל אוכלוסין, לצבור כח מדומה וכן הלאה. נו באמת.

התחסנתי כי כל התיאוריות ששמעתי בעבר – מ"מי רצח באמת רצח את רבין?" דרך "פול מקרטני מת, והיום זה הכפיל שלו" ועד ל"אל קעידא לא באמת אחראית לפיגוע במגדלי התאומים" ו"כדור הארץ שטוח ולא עגול" – התבררו כקשקושים מטורללים. אז למה להתמסר לעוד ערימה של קונספירציות, שנשמעות הזויות במיוחד, וחלקן סותרות זו את זו?

התחסנתי כי כדי לצאת מהקורונה, אנחנו חייבים להגיע לחסינות עדר, שתושג מהחיסונים. וזו התרומה האישית והקטנה שלי למאמץ החברתי המשותף של כולנו. אם כל אחד יחשוב על הזרוע הפרטית שלו ויחשוש מהכאב הקטן (לי אין שום כאבים או תופעות לוואי, אגב) – איפה האחריות החברתית? היכן הערבות ההדדית?

התחסנתי כי אם הייתי נדבק ומדביק בטעות בן משפחה או מכר, וגורם בכך למותו – לא הייתי סולח לעצמי על כך. אז למה לקחת סיכון?

התחסנתי בגלל שהסיכון (המוכח) מהקורונה עצמה הרבה יותר מאיים ומפחיד מאשר הסיכון (הלא מוכח) מהחיסון. אז מה מפחיד אתכם יותר – חיסון מהמחלה או המחלה במלוא תפארתה?

התחסנתי כי אפילו פרופ' יורם לס, ואפילו אורלי וילנאי וגיא מרוז – מבקרי קורונה לא פשוטים – התחסנו בעצמם (אגב, את גיא מרוז האשימו שגם החיסון שלו הוא המצאה, ויש "הוכחה" שחיסנו אותו בלי כפפות וכו'. עכשיו גם הוא מבין את הטרלול חסר הגבולות ברשת).

התחסנתי כי אני מקשיב לגדולי המדענים ולגדולי הרופאים. ועם כל הכבוד למי שיוצא נגד החיסונים (אגב, חלקם היו נחרצים ב-200% עוד לפני שהחיסונים בכלל פותחו) – מדובר הרבה פעמים באנשים שנפלטו מהמערכת או שהם אנטי-ממסדיים בעיקרם, ועכשיו גם נושא החיסונים תפס אצלם מקום בהתאם. נכון שלא כולם הזויים וכו', אבל אם משווים בין המספרים - על כל רופא מתנגד אחד, יש מאות שממליצים בחום להתחסן. אז עם כל הכבוד, ויש כבוד, לא כל החכמה נמצאת בכיס שלהם.

התחסנתי כי אני לא קונה את הטענה שמדובר במזימה שאליה שותפים הממשלה, מערכת הבריאות, המדענים ואפילו התקשורת. אין מצב שכולם שותקים ומרמים את הציבור – בשביל מה בדיוק? גם מאחורי תיאוריות צריכים שיהיה איזשהו היגיון.

התחסנתי כדי לתת דוגמה לילדים שלי. שידעו שאבא שלהם מתגייס למאמץ הלאומי לעצור את הנגיף, ולא מאמין לכל שטות או סרטון שהוצא מהקשרו.

התחסנתי כי כל הסיפורים על עקרות, מחלות קשות וכן הלאה – לא מבוססים על ידיעה (הרי מתנגדי החיסונים לא ערכו מחקרים בעצמם) אלא דווקא על חוסר ידיעה. ואני מעדיף לקחת את הצד של אלה שחקרו, בדקו, צללו לעומקם של דברים (כמו מערכת הבריאות וכל הגופים המוסמכים שפיקחו על החיסון של פייזר) – ולא את הצד של אלה ששוללים מראש, מבלי לדעת ולבדוק.

התחסנתי למרות האזהרות הרפואיות שיש על החיסון. למעשה, גם באקמול או בנורופן פשוט יש אינספור אזהרות ותופעות לוואי שעלולות להתרחש. בכל תרופה יש עלוני אזהרות כאלה, והרשימות האלה תמיד ארוכות ומפחידות. לשים פוקוס רק על תופעות הלוואי התיאורטיות מחיסוני הקורונה, זה להתעלם מהמציאות שבה אנו חיים.

התחסנתי כי התחזיות האפוקליפטיות של מכחישי הקורונה (שבהמשך הפכו בחלקם למתנגדי חיסונים) התבדו. הם טענו שהקורונה היא "סוג של שפעת" – וטעו. הם טענו שהחיסונים יכללו צ'יפים שיעקבו אחרינו – וברור היום שמדובר בקשקוש. הם טענו שהילדים יחוסנו ראשונים בכפייה, והזהירו שלא ניתן לילדים שלנו להיעלם בחדר האחיות ללא פיקוח – וברור שגם זו אגדה אורבנית שלא סתם נעלמה, אלא פשוט פינתה מקום לאגדות אורבניות חדשות.

התחסנתי כי לא שמעתי ממקור ראשון על אף אדם בריא שנפטר מהחיסון. לעומת זאת, שמעתי על המוני אנשים שנפטרו מהקורונה. מעניין שכלי התקשורת לא עטים כמוצאי שלל רב על שלל "הנפטרים מהחיסון" שנמצאים בכל מני אתרי קונספירציות מוזרים, שמציגים צילומי מסך לא אמינים מהווטסאפ. היכן אותם "נפטרים מהחיסון" בדיוק? מדוע התקשורת לא מנצלת את ההזדמנות לתקוף את הממשלה על הכישלון-לכאורה של החיסונים? לא נראה לכם מוזר שכל ה"דיווחים" האלה לא מפורסמים בתקשורת? הסיבה פשוטה: בתקשורת יש מערכת מסודרת של בדיקת עובדות, אימות נתונים וכן הלאה. לעומת זאת, בווטסאפ ובפייסבוק אפשר לכתוב כל קשקוש מבלי לתת דין וחשבון.

התחסנתי כי עד היום ניתנו בעולם יותר מ-20 מיליון מנות חיסון, ומדובר בכמות מספיק גדולה כדי לא להגיד יותר "אחכה קודם שאחרים יתחסנו". הנה, 20 מיליון בני אדם התחסנו ועדיין לא פרץ מגופם צ'יפ מסתורי, לא גדל להם זנב (סליחה על הבדיחה המשומשת) והם עדיין לא הלכו לעולמם. אז בואו.

התחסנתי למרות הטיעונים על מחלות שעלולות לצוץ בעוד אי אלו שנים, בגלל ההסבר הרפואי-מדעי המשכנע: "יש לזכור שבחיסון מציגים לגוף אך ורק חלבון אחד, החלבון שבעזרתו הנגיף חודר לגוף, בלי אף אחד מהחלבונים שיוצרים את המחלה. אבל במחלה עצמה הנגיף כולו חודר לגוף, על כל השלכותיו. רוב חולי ה-COVID אכן מחלימים, אך הנזקים ארוכי הטווח רק מתחילים להתבהר, כולל ירידה קוגניטיבית ונזק ריאתי כרוני. ייתכן שהנזק לכלי הדם ייתן את אותותיו בהמשך – עם התקפי לב ושבץ מוקדמים, כך שבבירור, גם ברמת הפרט, המחלה מסוכנת יותר מהחיסון". ולגבי מחלות אוטואימוניות, אתם מוזמנים לקרוא כאן התייחסות מדעית רצינית.

התחסנתי כי אין דבר כזה ש"לי זה לא יקרה". זה קרה לרבים וטובים, ואם הברירה היא בין להמשיך את חיי - או להקשיב לתחזיות שחלקן הן זלזול באינטליגנציה, וכך להסתכן באי-קבלת חיסון ואז לחלות חלילה - אז ברור לכם במה אבחר.

התחסנתי כי אני בוחר ב"ובחרת בחיים". גם אתם מוזמנים לבחור - ובע"ה נחזור כולנו לשגרה האהובה והמבורכת.

 

(ותודה ליוסף רוסו, עורך "עולם קטן", על ההשראה לסגנון המאמר)

תגיות:חיסוניםקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה