חדשות בעולם

טראמפ: הליך ההדחה נגדי – המשך של ציד המכשפות

בתגובה פומבית ראשונה לניסיונות להדיחו מתפקידו, אמר נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, כי "ההדחה הזו גורמת לזעם עצום. אנחנו לא רוצים אלימות"

טראמפ (תמונה: שאטרסטוק)טראמפ (תמונה: שאטרסטוק)
אא

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הגיב הערב (שלישי) לראשונה בפומבי על הניסיונות של המחוקקים הדמוקרטים בקונגרס לקדם הליך להדחתו מתפקידו בטענה כי הוא נושא באחריות למהומות שפרצו ביום רביעי שעבר בגבעת הקפיטול. "זה המשך של ציד המכשפות הגדול ביותר בהיסטוריה של הפוליטיקה", אמר לכתבים. "זה מגוחך לחלוטין. ההדחה הזו גורמת לזעם עצום, זה דבר נוראי שגורם סכנה גדולה למדינה שלנו". כשנשאל האם בכוונתו להתפטר בשמונת הימים שנותרו עד טקס ההשבעה של מחליפו, ג'ו ביידן, סירב טראמפ להשיב.

"אנחנו לא רוצים אלימות, אף פעם לא רצינו אלימות", הצהיר טראמפ שעשה את דרכו לטקסס, על מנת לערוך סיור בגבול בין ארצות הברית ומקסיקו. הוא דחה את הטענות כי הנאום שנשא ביום רביעי הסית את תומכיו: "אם תקראו אותו, תראו שדבריי היו הולמים לחלוטין". בהתייחסו לחסימתו על ידי הרשתות החברתיות, אמר הנשיא היוצא כי "הן עשו טעות איומה. הן עושות דבר נוראי לארצות הברית".

כאמור, במפלגה הדמוקרטית פתחו אתמול בהליך שנועד להדיח את טראמפ מתפקידו, וזאת בטענה כי הסית את המפגינים למרד ואינו כשיר לכהן כנשיא. יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, אמרה כי המחוקקים יצביעו על החלטה שתקרא לסגן הנשיא, מייק פנס, לכנס את הקבינט בתוך 24 שעות ולהפעיל את התיקון ה-25 לחוקה כדי להדיח את טראמפ: "הנשיא הזה מהווה איום על החוקה ועל הדמוקרטיה שלנו", אמרה. ככל הנראה, פנס אינו מתכוון להיענות לדרישה להדיח את טראמפ, ומשכך הדמוקרטים מתכוונים לפתוח בהליך הדחה מהיר נגד הנשיא היוצא. ההצעה צפויה לעבור בבית הנבחרים, בו יש רוב דמוקרטי, אולם סיכויי הרשעתו של טראמפ בסנאט מוטלים בספק.

תגיות:ארצות הבריתדונאלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה