חדשות בארץ

סמוטריץ’: "אני ונפתלי בנט נפרדים"

יו"ר מפלגת הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', הודיע כי לא ירוץ לכנסת יחד עם ימינה: "אני ונפתלי בנט נפרדים איש איש לדרכו". בימינה הגיבו כי "סמוטריץ' בחר הערב לפצל את הימין"

סמוטריץ’ (צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90)סמוטריץ’ (צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90)
אא

יו"ר מפלגת הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', הודיע הערב (שני) כי לא יתמודד בבחירות יחד עם ימינה של נפתלי בנט. "אני ונפתלי בנט נפרדים איש איש לדרכו", אמר בריאיון לקרן מרציאנו בחדשות 12.

"אני מכבד ומעריך אותו, נישאר חברים", הוסיף סמוטריץ'. "הוא לקח על עצמו משימה חשובה לשקם את הכלכלה, ואני לוקח על עצמי את המשימה לאחד את הציונות הדתית ולהיות הקול הימני האידיאולוגי הערכי בכנסת ישראל".

בימינה מסרו בתגובה כי "סמוטריץ' בחר הערב לפצל את הימין. אנו מאחלים לו בהצלחה בהמשך הדרך".

מוקדם יותר היום, טען סמוטריץ' כי בנט קיבל החלטה להתמודד לבד והאשים כי יו"ר ימינה מנהל משא ומתן עם יו"ר כחול לבן, בני גנץ: "לצערי, נפתלי קיבל החלטה שוב לעזוב את הציונות הדתית ולהתמודד לבד. הוא הלך להרפתקה הזאת בסבב א', התוצאה ידועה, הוא לא עבר את אחוז החסימה, זרק כמעט ארבעה מנדטים לימין ועד היום, שנתיים, אנחנו לא מצליחים להשתקם מהטעות הזאת. לצערי הרב, הוא יוצא שוב לדרך ומתבשם שוב מסקרים. זה בסדר, פעם קודמת הוא גם התחיל עם 16 ולא עבר, והפעם הוא מתחיל עם 14, אני מאוד מקווה בשביל כולנו שהוא כן יעבור את אחוז החסימה, אבל אנחנו לא מחכים, הציונות הדתית חיה בועטת".

בימים האחרונים דווח, כי המחלוקת בין סמוטריץ' ובנט היא על מספר המקומות שתקבל מפלגת הציונות הדתית (האיחוד הלאומי) ברשימת ימינה. "בנט לא הציע לי מקומות כיוון שלרגע לא הגענו לדבר על מקומות, אני אומר לך את זה באחריות", הצהיר סמוטריץ'. "אנחנו לא מנהלים משא ומתן על מיקומים. אנחנו כבר שבועות מנסים ללבן את השאלה לאן פניה של המפלגה, למה היא מחויבת, מה היא רוצה לקדם, וממילא, וזה הדבר החשוב, לאיזו ממשלה היא חותרת להקים. כי אם אתה שם רק את הכלכלה, אז בסדר גמור, יכול להיות שעם חולדאי אפשר לשקם טוב את הכלכלה ואולי גם עם יאיר לפיד. אבל אם אתה רוצה לקדם את ההתיישבות ולהגדיל אותה ולהחיל את הריבונות, אם אתה רוצה לתקן את מערכת המשפט, אם אתה רוצה לקחת אחריות על הזהות היהודית ועל החינוך, את זה לא עושים לא עם יאיר לפיד, לא עם חולדאי ולא עם אביגדור ליברמן".

תגיות:נפתלי בנטבצלאל סמוטריץ'ימינהבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה