חדשות בארץ

יעלון הדיח מועמד מהרשימה – מספר שעות לאחר צירופו

יו"ר תל"ם הכריז על צירופו של עורך הדין איימן אבו ריא לרשימת המפלגה בבחירות לכנסת ה-24, אולם כעבור מספר שעות הודיע על הדחתו לאחר שהתברר כי הוא חשוד בשוחד

יעלון (צילום: אורן בן חקון, פול)יעלון (צילום: אורן בן חקון, פול)
אא

יו"ר תל"ם, משה יעלון, הודיע הערב (ראשון) על ביטול מועמדותו לכנסת של עורך הדין איימן אבו ריא, וזאת שעות ספורות לאחר שהכריז על צירופו לרשימת המפלגה. החלטתו של יעלון התקבלה לאחר שפורסם כי אבו ריא נחקר לפני כשנתיים במשטרה בחשד לשוחד בפרשת קרקעות, וכי נשקלת האפשרות להגיש נגדו כתב אישום בכפוף לשימוע.

בריאיון לחדשות 12 אמר יעלון כי ככל הידוע לו "הפרשה הזו נסגרה", אולם שעה קלה לאחר מכן מסר על הדחתו של אבו ריא מהרשימה: "ערכי תל"ם, ובראשם הדוגמה האישית, מחייבים אותנו בראש ובראשונה. נאה דורש נאה מקיים".

עורך הדין אילן סופר, המייצג את אבו ריא בפרשה, אמר בתגובה לפרסומים כי ההחלטה לזמן את מרשו לשימוע בפרשה מבוססת לדעתו על אי הבנה: "אנחנו סמוכים ובטוחים, כי לאחר שיישמעו טענותיו בשימוע יוחלט על גניזת התיק".

כאמור, מוקדם יותר היום בירך יעלון בחום את אבו ריא על הצטרפותו לתל"ם: "עו"ד איימן אבו ריא, אזרח ישראלי, ערבי-מוסלמי, שאינו נרתע להשמיע את קולם של ערביי ישראל, שמכירים בזכות העם היהודי לבית לאומי, ושואפים להשתלב במדינה תוך מאבק על הזכות המוקנית לשוויון. נציג הדור הצעיר, היזמי ופורץ הדרך של אזרחי ישראל הערבים. בשם השילוב וההליכה ביחד לעיצוב פניה של ישראל – ברוך הבא לתל"ם".

בהצהרה לתקשורת בה הודיע על התמודדותה העצמאית של תל"ם בבחירות לכנסת ה-24, אמר יעלון כי "מדינת ישראל נמצאת במשבר מנהיגות חריף, החמור ביותר שידענו". הוא תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו והאשים כי הוא "נמצא בניגוד עניינים חריף עם מדינת ישראל. בימי המשבר הכלכלי הגדול ביותר שהיה כאן אי פעם, הוא מנע מאיתנו תקציב מדינה. הוא גם מנע ומונע מינויים של שומרי סף ובכירים בשירות הציבורי. אנחנו כאן כדי להגיד לו 'עד כאן'. תם זמנך, בנימין נתניהו. עתה הגיע זמן שינוי".

כזכור, יעלון פרש מהליכוד בשנת 2016 וכשנתיים וחצי לאחר מכן הקים את תל"ם. בשלוש מערכות הבחירות האחרונות הוא רץ במסגרת כחול לבן. בעקבות החלטתו של יו"ר כחול לבן, בני גנץ, להצטרף לממשלה בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, התפצלו יש עתיד ותל"ם מכחול לבן והקימו סיעה משותפת בכנסת.

בשבועות האחרונים ניהל יעלון מגעים עם יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, על ריצה משותפת בבחירות, אולם אלו לא צלחו. על פי הדיווחים, לפיד הציע ליעלון מקום בכיר ברשימת יש עתיד, אולם סירב לצרף את תל"ם כמסגרת עצמאית.

בין המצטרפים החדשים לתל"ם יזהר שי, שפרש מכחול לבן והודיע הערב על התפטרותו מתפקידו כשר המדע. "אני גאה להצטרף היום לשר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר בוגי יעלון, על מנת לשמש כיד ימינו ביצירת בית פוליטי למחנה הליברלי-דמוקרטי בישראל", מסר שי מוקדם יותר. "יחד נפעל כדי להפוך את תל"ם לכתובת עבור הציבור הרחב הנמצא במרכז המפה הפוליטית, שרואה בדמוקרטיה ערך ולא מכשול, שמאמין בחיבורים ולא בשבר ושיסוי, שרוצה לבנות עתיד בטוח ואיכותי עבור הילדים שלנו".

מצטרף נוסף הוא עורך הדין גונן בן יצחק, אחד ממובילי המחאה נגד נתניהו. "בוגי שותף למחאה", כתב בטוויטר. "אני רואה בו מנהיג שראוי לעמוד בראש ממשלת ישראל". הבוקר הודיע פרופ' חגי לוין על הצטרפותו למפלגה בראשות יעלון. לוין, שהתפטר בסוף השבוע מתפקידו כיו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור בישראל, כתב: "אני מאמין במנהיגותו המוכחת של הרמטכ"ל לשעבר משה יעלון והנבחרת המצוינת של תל"ם. תל"ם מייצגת ופועלת למען המטרות והערכים שאני חותר אליהם: ממלכתיות תוך הצבת האינטרס הציבורי מעל לכל ודאגה לרווחת כלל הציבור בישראל בכל תחומי החיים. אנו זקוקים לכוח פוליטי שמקדם את הערכים הללו".

תגיות:משה יעלוןבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה