חדשות בארץ

הפרקליטות מסרה לפרקליטי נתניהו את אישורי היועמ"ש

בעקבות הוראת בית המשפט המחוזי, העבירה פרקליטות המדינה לצוות ההגנה של ראש הממשלה נתניהו את האישורים שנתן היועץ המשפטי לממשלה לפתיחה בבדיקות ובחקירות בעניינו

מנדלבליט (צילום: פלאש 90)מנדלבליט (צילום: פלאש 90)
אא

פרקליטות המדינה העבירה הערב (חמישי) לסנגוריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו את האישורים שנתן היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לפתיחה בבדיקות ובחקירות בעניינו של ראש הממשלה, ואת אישוריו לחקור אותו באזהרה.

כזכור, בית המשפט המחוזי בירושלים מתח אמש ביקורת על הפרקליטות, לאחר שזו שלא מילאה אחר החלטתו למסור לידי ההגנה את אישורי היועץ לפתיחה בחקירה נגד ראש הממשלה, וזאת בהתאם לסעיף 17 לחוק יסוד הממשלה. התביעה טענה כי הדרישה בחוק יסוד הממשלה למתן הסכמה של היועץ לחקירת ראש הממשלה יכולה להינתן גם בעל פה, במסגרת ישיבות שקיים היועץ בנושא. היא הגישה לבית המשפט מזכר מטעמו של מנדלבליט, בו פורטו המועדים בהם נטען כי אישר את הפתיחה בחקירות נגד ראש הממשלה, אולם השופטים קבעו כי אין בכך די.

"היועמ"ש מפנה בעמדתו לשורה של אישורים, ובהם פרוטוקולים ותרשומות, כתשתית המלמדת על קיומה של הדרישה. אישורים אלה, שזה הפורמט הקיים לגביהם, לא צורפו להודעה", כתבו השופטים. "נוכח האמור לעיל, לצורך העניין הנוכחי, לא ניתן לראות בחלקים של המסמכים בהם נמצאת, לשיטת המשיבה, ההסכמה הנדרשת, כמסמכים 'פנימיים' אשר אין למסרם, ולא די בהפניה של היועמ"ש למסמכים אלה, חלף מסירת המסמכים לידי המשיב".

"לפיכך, על המשיבה להעביר ללא דיחוי להגנה את אותם חלקים של המסמכים בהם נמצאת, לשיטתה, הסכמת היועץ. מובהר, כי המדינה רשאית להשמיט או להשחיר ממסמכים אלה חלקים אחרים, ככל שלשיטתה הם מהווים תרשומת פנימית או דיון פנימי", סיכמו השופטים את החלטתם.

בהודעה שנמסרה הערב מהפרקליטות נאמר, כי בהתאם להחלטת בית המשפט, "הועברו להגנה ההסכמות שהיועץ המשפטי לממשלה נתן בכל אחד מהתיקים נושא כתב האישום נגד ראש הממשלה. יודגש כי מעבר לכך אישר היועץ המשפטי לממשלה עוד עשרות רבות של פעולות חקירה בשלבים השונים של הבדיקות והחקירות, אף שהחוק מצווה רק על מתן הסכמה לפתיחה בהליך".

תגיות:פרקליטות המדינהאביחי מנדלבליט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה