חדשות בארץ

ביהמ"ש הורה לפרקליטות להעביר ללא דיחוי את אישורי מנדלבליט לחקירת נתניהו

בית המשפט המחוזי דחה את בקשת ראש הממשלה נתניהו לדחות את מתן המענה לכתב האישום נגדו. במקביל, דחו השופטים את עמדת הפרקליטות, והורו לה להעביר את המסמכים בהם לטענתה מופיעים האישורים שנתן היועמ"ש לפתיחה בחקירה נגד נתניהו

מנדלבליט (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)מנדלבליט (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה הערב (רביעי) את בקשתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לדחות את מתן תשובתו לכתב האישום נגדו. מנגד, הורו השופטים לפרקליטות להעביר ללא דיחוי להגנה את המסמכים בהם מופיעים האישורים שנתן היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לפתיחה בחקירות נגד נתניהו.

מוקדם יותר היום, ביקשו פרקליטיו של נתניהו מבית המשפט להעניק להם ארכה של חודש כדי להשיב לכתב האישום המתוקן בתיק 4000 שהגישה התביעה בתחילת השבוע. "לאחר עיון בטיעוני ב"כ המשיב, לא מצאנו כי יש מקום לדחות את מועד התשובה לאישום", כתבו השופטים בהחלטתם. "כתב האישום המקורי נמצא בידי הנאשמים מזה כשנה. ניתן להניח כי הגשת כתב האישום המתוקן מחייבת התאמות בתשובה לאישום, אך אין בה כדי להצדיק דחיית הדיון. כך גם הדיון הקבוע בערר שהגישו הנאשמים בנוגע לקבלת חומרי חקירה. אשר על כן, הבקשה נדחית".

במקביל, מתחו השופטים ביקורת נוקבת על הפרקליטות, לאחר שזו שלא מילאה אחר החלטתם בשבוע שעבר למסור לידי ההגנה את אישורי היועץ לפתיחה בחקירה נגד ראש הממשלה, וזאת בהתאם לסעיף 17 לחוק יסוד הממשלה. התובעת במשפט, עורכת הדין ליאת בן ארי, הגישה אתמול לבית המשפט הודעת הבהרה, אליה צירפה מזכר מטעמו של מנדלבליט. במזכר פורטו המועדים בהם נטען כי מנדלבליט אישר את הפתיחה בחקירות נגד ראש הממשלה, אולם השופטים קבעו כי אין בכך די.

"היועמ"ש מפנה בעמדתו לשורה של אישורים, ובהם פרוטוקולים ותרשומות, כתשתית המלמדת על קיומה של הדרישה. אישורים אלה, שזה הפורמט הקיים לגביהם, לא צורפו להודעה", כתבו השופטים. "נוכח האמור לעיל, לצורך העניין הנוכחי, לא ניתן לראות בחלקים של המסמכים בהם נמצאת, לשיטת המשיבה, ההסכמה הנדרשת, כמסמכים 'פנימיים' אשר אין למסרם, ולא די בהפניה של היועמ"ש למסמכים אלה, חלף מסירת המסמכים לידי המשיב".

"לפיכך, על המשיבה להעביר ללא דיחוי להגנה את אותם חלקים של המסמכים בהם נמצאת, לשיטתה, הסכמת היועץ. מובהר, כי המדינה רשאית להשמיט או להשחיר ממסמכים אלה חלקים אחרים, ככל שלשיטתה הם מהווים תרשומת פנימית או דיון פנימי", סיכמו השופטים את החלטתם.

תגיות:כתב אישוםתיק 4000אביחי מנדלבליטפרקליטות המדינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה