חדשות בריאות

לאור התחלואה הקשה: הגר"ח קנייבסקי הורה לסגור את תלמודי התורה

בשיחה עם ראש הממשלה נתניהו, העביר נכדו של מרן שר התורה את המסר, לפיו לאור התחלואה הקשה הורה הגר"ח קנייבסקי לסגור לכמה ימים את תלמודי התורה

מרן הגר"ח קנייבסקי (צילום: Shlomi Cohen/Flash90)מרן הגר"ח קנייבסקי (צילום: Shlomi Cohen/Flash90)
אא

(עודכן: 13:35)

לאחר שאמש (רביעי) שוחח עם האדמו"ר מויזניץ' ועם חבר הכנסת ישראל אייכלר, נציגו של האדמו"ר מבעלזא, שוחח ראש הממשלה בנימין נתניהו בצהריים עם יענקי קנייבסקי, נכדו של מרן שר התורה, הגאון רבי חיים קנייבסקי, וזאת לקראת הסגר ההדוק שייכנס לתוקף הלילה בחצות.

בהודעה רשמית שיצאה מבית הרב, נמסר: "ראש הממשלה נתניהו שוחח כעת עם נכדו של מרן שליט"א. במהלך השיחה העביר יענקי קנייבסקי לראש הממשלה נתניהו את המסר, כי מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי הורה הבוקר לסגור לכמה ימים את החיידרים לאור התחלואה הקשה".

מוקדם יותר היום פורסמה בעיתון "יתד נאמן" הנחייתם של הגר"ח ושל מרן ראש הישיבה, הגאון רבי גרשון אדלשטיין, לקראת הסגר: "בעקבות המצב נקראים ההורים לעקוב בעינא פקיחא על התלמידים בעת שנאלצים להישאר בביתם, ולהשתדל להשרות אווירה נעימה בבית".

הרבנים הוסיפו גם הנחיה נפרדת למחנכים: "זכות וחובה שהמחנכים יתמידו בקשר קבוע עם התלמידים, שיקבעו מקום לתפילתם, ושישמרו סדרי הלימוד והשיעורים. והעיקר לשמור על קנייני הרוח שלא יפסדו, וכמאמר חז"ל: 'קשין דברי תורה לקנותם ככלי זהב ונוחין לאבדם ככלי זכוכית'"

בתוך כך, מלשכתו של סגן שר החינוך, מאיר פרוש, נמסר כי משרד החינוך יעניק למוסדות החינוך החרדיים הקצבה כספית כנגד רכישה של מכשירים סלולריים כשרים בדור 2 ו-3 עבור תלמידיהם, לצורך הלמידה מרחוק. על פי הסיכום שהושג, המוסדות ירכשו את המכשירים בעצמם ויזוכו על כך. את חבילות התקשורת ירכוש משרד החינוך באמצעות מכרז מרכזי של מנהל הרכש.

תגיות:משרד החינוךהרב חיים קנייבסקינגיף הקורונהסגר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה