חדשות בארץ

הסתה מחרידה: "לנעול את דלתות הישיבות ולהזרים גז פנימה"

פוסט מסית נגד הציבור החרדי, שפורסם היום ברשת, חולל סערה גדולה וגרר תגובות נזעמות. חבר הכנסת משה ארבל פנה ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה להורות על פתיחה בחקירה פלילית נגד הכותב

  • כ"ב טבת התשפ"א
(צילום אילוסטרציה: Daniel Dreifuss / Flash90)(צילום אילוסטרציה: Daniel Dreifuss / Flash90)
אא

מעצב גרפי בכיר חולל היום (רביעי) זעם רב וסערה גדולה כאשר פרסם פוסט מסית בו קרא להזרים גז לישיבות. הוא העלה לחשבון הפייסבוק שלו צילום מסך מכתבה מאתר "הארץ", בה נטען כי מרן שר התורה, הגר"ח קנייבסקי, הורה להשאיר את תלמודי התורה פתוחים כרגיל במהלך הסגר. הוא הוסיף לכך את הדברים המזעזעים הבאים: "הם כבר מרוכזים וצפופים בישיבות, למה לא לנעול את הדלתות ולהזרים פנימה גז?".

הדברים זכו לתגובות נזעמות רבות ברשתות החברתיות, והכותב מיהר למחוק את הפוסט. בהמשך אף שיגר תגובת התנצלות למי שפנו אליו באופן אישי ומחו בתוקף על דבריו. אלא שגולשים שחיפשו ברשתות החברתיות חשפו התבטאויות מקוממות נוספות שלו בעבר, שכוונו בין היתר נגד הילודה בחברה החרדית. מנכ"ל ארגון אופק, אלעד צדיקוב, הודיע כי יגיש נגדו תלונה במשטרה: "הפוסטים שלו ברשת מהווים ממש אוטו-אנטישמיות והסתה לאלימות".

סגן יו"ר הכנסת, משה ארבל (ש"ס), פנה במכתב ליועץ המשפטי הממשלה, אביחי מנדלבליט, בדרישה שיורה מיידית על פתיחת חקירה פלילית נגד כותב הפוסט בגין הסתה לאלימות נגד הציבור החרדי. "מדובר בפרסום מזעזע וחולני, אשר מקומו לא יכירנו. הפרסום מעודד אלימות ורצח של ילדים ונערים על לא עוול בכפם, באופן בו רצחו הנאצים ימ"ש את היהודים באירופה, ומתוך מתן הצדקה בעקיפין למעשיהם המזוויעים. מדובר בהסתה קשה ביותר לאלימות נגד האוכלוסייה החרדית, ובעיקר נגד ילדים ונערים שלומדים במוסדות חינוך חרדיים".

ארבל הוסיף, כי "לאור הכתבה שהוצמדה לטקסט הנורא ניתן להבין שהמפרסם ביקש לקשור בין התפשטות נגיף הקורונה ומותם הטרגי של למעלה מ-3,000 ישראלים (בהם חרדים רבים) לבין האוכלוסייה החרדית דווקא, ובעיקר ילדיה. מדובר בהמשך ההסתה החמורה שנשמעה במהלך השנה האחרונה נגד האוכלוסייה החרדית".

"לצערנו, עתות משבר מובילות פעמים רבות לאשמת המיעוטים והחלשים בחברה. על כולנו, וגם על גורמי המשפט והתביעה, לעמוד על המשמר שמא המשבר הכלכלי והחברתי הקשה יספק תירוץ להסתה, ובהמשך לאלימות ופגיעה בחרדים ובאוכלוסיות מיעוט נוספות, אחריתו מי ישורנו".

"סעיף 144ד2 בחוק העונשין קובע איסור על הסתה לאלימות, לרבות קריאה לעשיית מעשה אלימות, דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה אלימות או הזדהות עימו. לפי סעיף 144ה לא יוגש כתב אישום בגין הסתה לאלימות אלא בהסכמה בכתב של היועץ המשפטי לממשלה. אבקשך בכל לשון של בקשה, כיועץ המשפטי לממשלה וכממלא מקום פרקליט המדינה, להורות על פתיחה מיידית בחקירה פלילית בגין הסתה לאלימות נגד הציבור החרדי".

"דבריו מדברים בעד עצמם, פורסמו ברשת חברתית לציבור הרחב ללא הגבלת גישה, ובשעה של משבר כלכלי, בריאותי וחברתי קשה מאין מאין כמותו, שעה של התלהטות הרוחות וזעם ציבורי רב. בנסיבות אלו, אכן קיימת אפשרות מעשית שביטויים קשים מנשוא והפניית אצבע מאשימה לציבורים שלמים יובילו למעשי אלימות. על מערך התביעה, כמו גם על אנשי ציבור, מוטלת אחריות כבדה לסייע להרגעת הרוחות ולנקוט ביד חזקה נגד מסיתים וגזענים בהתאם לדין", חתם ארבל את מכתבו.

תגיות:ישיבותהסתההחברה החרדיתנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה