בריאות ותזונה

לא תאמינו מה הצמח הזה - מסוגל לעשות ללב שלכם

בארצות רבות במזרח כמו יפן, סין והודו, נוהגים להוסיף אותו לתה, אך לא רק. למעשה, ההל משמש כתבלין מרפא מזה שנים רבות ברפואה המסורתית ההודית, ומחקר שנערך במשך קרוב לעשור בהודו - טוען כי יש קשר ישיר בין צריכתו לבריאות הלב והפחתת הכולסטרול הרע 

אא

אם עד עכשיו לא צרכתם אותו, אולי המאמר הזה ישכנע אתכם, ואם אתם לא יודעים נספר לכם שההל (או בשמו המדעי אלטריה קארדמון. בלועזית: Elettaria cardamomum) הוא תרמיל שבתוכו זרעים שחורים זעירים והוא מגיע ממשפחת הזנגוויל. 

בארצות רבות במזרח כמו יפן, סין והודו, נוהגים להוסיף אותו לתה, אך לא רק. למעשה, ההל משמש כתבלין מרפא מזה שנים רבות ברפואה המסורתית ההודית, ומחקר שנערך במשך קרוב לעשור בהודו - טוען כי יש קשר ישיר בין צריכתו לבריאות הלב. 

במסגרת המחקר, שבוצע על חולדות מעבדה, קיבלו החולדות מדי יום מנה של הל, בצורת שמן או אבקה, במטרה לבדוק האם יש קשר בין הכולסטרול שבגופן, לבין צריכת ההל. 

ואכן, נמצא כי הכולסטרול הרע ירד ב45% בקרב החולדות שצרכו את ההל. גם השומנים בכבד ירדו בצורה משמעותית של 33%, ואילו במחקר אחר שנעשה באותו נושא - גילו החוקרים כי האנזימים שנמצאים בהל הם נוגדי חמצון, ומשכך הם שומרים על בריאות הלב ומונעים מחלות לב. 

על מה הוא עוד שומר?

ברפואה ההודית טוענים הרופאים כי תה שעורבב בו הל מצוין לריפוי כאבי ראש, שלשולים, הקאות, קוליק, אפילפסיה, בעיות בזרימת הדם בכלי הדם והפרעות בקצב הלב, מניעת סרטן, מניעת כולסטרול רע ועוד. 

איך ניתן לצרוך את ההל?

בתה, קפה שחור (פחות מומלץ היות ויש בו קפאין) או כתבלין בשלל תבשילים. 

 

תגיות:לבמדהיםמחקרבריאותהל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה