חדשות בריאות

שבעה מקרים נוספים של המוטציה הבריטית התגלו בישראל

על פי נתוני משרד הבריאות, עד כה אותרו בארץ 30 מקרי תחלואה המזוהים עם המוטציה הבריטית, שישה מתוכם אצל אנשים שחזרו מחו"ל

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

משרד הבריאות עדכן הערב (ראשון), כי שבעה מקרים נוספים של מוטציית הקורונה הבריטית אותרו בישראל. המקרים התגלו ביישובים בגבעת זאב, ירושלים ובני ברק, וככל הידוע מדובר בהדבקה ללא רקע של נסיעה לחו"ל.

עד כה אובחנו בארץ 30 מקרי תחלואה המזוהים עם המוטציה הבריטית, שישה מתוכם אצל אנשים שחזרו מחו"ל.

במשרד הבריאות הוסיפו, כי ישנן עוד כ-300 דגימות נוספות מכל הארץ שנמצאות בתהליכי ריצוף גנטי, כחלק מהמערך הלאומי לריצוף גנטי שהקים המשרד.

דוח של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, שפורסם הבוקר, הזהיר כי התפשטות המוטציה הבריטית בישראל עלולה לגרום לאיבוד שליטה ברמות התחלואה. מומחי המרכז, המופעל על ידי אגף המודיעין בצה"ל, המליצו לנקוט בצעדי מנע ולהמשיך במבצע החיסון מהר ככל האפשר.

במרכז המידע ציינו, כי מכיוון שהמוטציה החלה כבר להתפשט בישראל, תיתכן בקרוב עלייה נוספת בקצב ההדבקה: "על מנת להימנע מתרחיש התפרצות הדומה לזה שהתרחש בלונדון, יש לנסות לעכב ככל הניתן את ההתפרצות". לדברי כותבי הדוח, יש לעשות זאת באמצעות "בדיקות, הסברה והגבלות מחמירות: הגבלות תנועה וסגירת מערכת החינוך – בכל הארץ למספר שבועות, וביתר שאת ביישובים שבהם נמצאה כבר עדות להימצאות המוטציה". במקביל, המליצו לקדם במהירות את מבצע החיסונים, תוך התמקדות בחיסון האוכלוסיות שבסיכון.

עוד נכתב בדוח, כי "לצד ההתקדמות המרשימה במבצע החיסונים במדינת ישראל, ישנם אנשים רבים שעדיין עלולים להידרדר למצב קשה ולמצער למות מהנגיף גם מתחת לגיל 60, וכמובן גם בקרב קבוצת בני ה-60 ומעלה שטרם התחסנה. על כן, מומלץ להיערך לתרחישים דומים, למול התפתחות נוספת של הנגיף מהזן הבריטי או מזנים אחרים. בכלל זאת, מומלץ לחזק את השליטה בכניסת הנגיף לשטח ישראל, ובניטור ובקרת הזנים הקיימים בארץ, וכן להכין נהלי חירום למקרה התפרצות".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונההמוטציה הבריטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה