חדשות בארץ

נתניהו לבית המשפט: "לתקן את כתב האישום נגדי"

פרקליטיו של ראש הממשלה נתניהו פנו לבית המשפט בבקשה לתקן את כתב האישום שהוגש נגדו, בשל פגמים קשים שנפלו בו לטענתם. "רשימת הפגמים אינה מקרית, הכללתם בכתב האישום אינם עניינית ובלתי ראויה"

נתניהו בבית המשפט, מאי 2020 (צילום: עמית שאבי, פול)נתניהו בבית המשפט, מאי 2020 (צילום: עמית שאבי, פול)
אא

סנגוריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, עורכי הדין בועז בן צור ועמית חדד, הגישו הערב (רביעי) לבית המשפט המחוזי בירושלים בקשה לתיקון כתב האישום שהוגש נגדו, וזאת "נוכח הפגמים הקשים" שנפלו בו לדבריהם.

במסמך מפורט שהגישו לבית המשפט, המתייחס לתיקי 1000 ו-4000, טענו הפרקליטים כי "כתב האישום המציא ויצר אישיות משפטית חדשה ששמה 'נתניהו ובני משפחתו' או 'נתניהו ורעייתו', בניגוד לכלל היסודי שיש לייחס מעשים לאדם שנטען שעשה אותם, ולו בלבד". לדבריהם, "כתב האישום מתייחס לראש הממשלה ובני ביתו כאילו מדובר באדם אחד. התביעה אינה יכולה לייחס לראש הממשלה את מעשיהם (הנטענים) של רעייתו ובנו, ובוודאי שלא ניתן לברוא אישיות משפטית שנקראת 'נתניהו ובני משפחתו' לשם כך".

פרקליטי נתניהו ציינו, בנוסף, כי כתב האישום אינו כולל פירוט מלא וממצה של "המתת" שהתביעה טוענת כי נתניהו קיבל לכאורה: "כתב האישום נעדר פירוט עובדתי מספק, ובכלל זה המועדים שבהם התקבלו המתנות, זהות מוסר המתנות, זהות מקבל המתנות וזהות מבקש או יוזם המתנות. לא ניתן לקבל מצב שבו כתב אישום בעבירת שוחד לא כולל פירוט של המתת שנטען שניתנה".

בן צור וחדד הוסיפו, כי בכתב האישום נכללו "עובדות לא רלוונטיות שעלולות ליצור הטיה שלילית" כלפי נתניהו, וזאת "בניגוד גמור לפסיקה והנחיית פרקליט המדינה הקובעות כי אין לכלול עובדות מסוג זה בכתב אישום". עוד נטען כי כתב האישום כולל ראיות רבות, וזאת בניגוד לחוק.

הסנגורים מתחו בדבריהם ביקורת נוקבת על הפרקליטות: "רשימת הפגמים והעניינים הפסולים אינה מקרית. הכללתם בכתב האישום מקורה במהלך בלתי ענייני ובלתי ראוי של המאשימה בניהול הליך זה, אשר מיוסד, בין היתר, על הליך חקירתי פגום ומגמתי ועל שיקולים העומדים בסתירה לעקרונות של צדק והגינות משפטית".

הבקשה לתיקון כתב האישום הוגשה לקראת הדיון בבית המשפט בטענות המקדמיות, שנקבע ל-29 בנובמבר. עורכי הדין של ראש הממשלה הבהירו, כי בכוונתם להגיש "במועד המתאים" בקשה לביטול כתב האישום מחמת הגנה מן הצדק ומחמת פגמים נוספים שנפלו בהליך הגשתו.

תגיות:כתב אישום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה