חדשות בארץ

נתניהו שוחח עם הוריו של אהוביה סנדק ז"ל

ראש הממשלה התקשר להוריו של אהוביה סנדק ז"ל, שנהרג בתאונת דרכים במהלך מרדף משטרתי אחרי הרכב בו נסע, וניחם אותם על מותו. 19 חברי כנסת שיגרו מכתב לשר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, וקראו לו להקים ועדת חקירה חיצונית

אהוביה סנדק ז"ל (התמונה - באדיבות המשפחה)אהוביה סנדק ז"ל (התמונה - באדיבות המשפחה)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום (חמישי) עם אברהם ואיילת סנדק, הוריו של הנער אהוביה ז"ל שנהרג בשבוע שעבר בתאונת דרכים בבנימין במהלך מרדף משטרתי אחרי הרכב בו נסע. נתניהו הביע בפני ההורים השכולים את תנחומיו על מות בנם. בחדשות 13 דווח כי הוא הזמין אותם להגיע ללשכתו. בתגובה, הם שלחו לו הזמנה לבקר ביישוב בת עין, בו הם מתגוררים.

על רקע ההפגנות, המתקיימות בימים האחרונים ברחבי הארץ במחאה על התנהלות המשטרה, שיגרו היום 19 חברי כנסת מכתב לשר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, בו קראו לו להקים ועדת חקירה חיצונית.

על המכתב חתמו חברי כנסת מהליכוד, ש"ס, יהדות התורה, ימינה והבית היהודי. הם הביעו בראשיתו את כאבם על "האירוע המזעזע בו נהרג הנער היקר אהוביה סנדק ז"ל, במהלך מרדף משטרתי שהסתיים בתאונה קשה. מדובר באירוע חמור ביותר, כואב וחסר תקדים".

"אנו חוששים מתהום שעלולה להיפער בין משטרת ישראל ובין חלקים גדולים בציבור, בדגש על בני הנוער, בעקבות הטרגדיה הזו", הצהירו חברי הכנסת. "קיימת תחושה בציבור של סדר עדיפויות שגוי, בו מוקצים משאבים אדירים לטיפול בקבוצה קטנה של נערים בני ההתיישבות, בעוד אירועים לאומניים ופליליים רבים, הפוגעים במתיישבים ובכוחות צה"ל יום יום, אינם מטופלים כלל במקרים רבים".

"יש חשיבות גדולה ביותר להשיב את האמון", נכתב בסיום המכתב. "אין דרך אחרת לעשות זאת מלבד הקמת ועדת חקירה חיצונית. ועדת בדיקה משטרתית, או בדיקה נקודתית של מח"ש, אף שהן חשובות, לא ישיבו את אמון הציבור, והנזק הוא של כולנו. אנו פונים אליך להפעיל את סמכותך כשר לביטחון הפנים, ולהקים ועדת חקירה חיצונית לבדיקת הנהלים של המפלג לפשיעה לאומנית בימ"ר ש"י".

אוחנה הגיע בתחילת השבוע לניחום אבלים בבית משפחת סנדק. "יהודי לא רוצח יהודי. עם ישראל הגיע לשפל", הטיחה בו האם. "ככה זה כשאין מלך בישראל, הממשלה המטומטמת שלכם נופלת כי אתם לא מאוחדים. עד כדי כך ששוטר יהרוג בן אדם. בני משפחה שלי שהם שוטרים אמרו לי 'מי מנגח רכב?'. גם כשרודפים אחרי פושעים, בחיים לא מנגחים רכב".

"שלושה ימים עד שלקחו את השוטרים לחקירה", המשיכה סנדק בכאב. "מישהו יודע למה הם רדפו אחרי הרכב? אני לא יודעת למה רדפו אחריהם, אני לא יודעת מה קרה שם. לקחו את הפצועים, אזקו אותם, ומבית המעצר לקחו אותם לחקירה. ואיפה שלושת השוטרים? הם הסתובבו שלושה ימים. הם הלכו לעבודה? הם לקחו חופש? אני באמת שואלת. בן אדם יודע שהוא הרג בן אדם, מה הוא עושה שלושה ימים? קורא תהילים בבית? בן אדם שהורג בן אדם זה גיהנום. איפה הם היו? איפה הם עכשיו? למה אנחנו צריכים להפעיל לחץ ציבורי כדי שיקחו אותם לחקירה של מח"ש? מה הם עשו שלושה ימים – תיאמו עמדות? מה זה המשטרה הזאת? שנים זה ככה, שנים הם רודפים אחרי ילדים שתוקעים עצים עם מסמרים".

תגיות:אהוביה סנדק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה