חדשות בארץ

כתב אישום נגד מפקד תחנת משטרה שתקף מפגינים חרדים בירושלים

כתב האישום מייחס למפקד תחנת "לב הבירה", ניצב שימי מרציאנו, תקיפה של שני מפגינים חרדים במהלך מחאה רבת משתתפים בירושלים. הוא מואשם בשתי עבירות של "תקיפה סתם"

אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
אא

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה הגישה היום (חמישי) לבית משפט השלום בירושלים כתב אישום נגד מפקד תחנת "לב הבירה" בירושלים, ניצב-משנה שמעון מרציאנו. כתב האישום מייחס לו שתי עבירות של "תקיפה סתם".

על פי עובדות כתב האישום, ב-4 באוקטובר בשעות הערב פיקד מרציאנו על כוח משטרתי, שאבטח הפגנה רבת משתתפים של מפגינים מהמגזר החרדי שנערכה בשכונות חרדיות בירושלים, וכן פעל למניעת הפרות סדר. מכתב האישום עולה, כי ההפגנה הפכה לאלימה וכללה הפרות סדר, לרבות הבערת פחי אשפה, יידוי אבנים לעבר השוטרים והשמעת קריאות גנאי וגידופים כלפיהם.

במהלך ההפגנה, סמוך לחצות, החל הנאשם לרוץ לעבר קבוצה של מפגינים שעמדו סמוך אליו, ברחוב שבטי ישראל, ואשר על פי החשד השליכו אבנים לעבר השוטרים. קטין בן 12, שעמד יחד עם יתר המפגינים במקום, החל לברוח מהנאשם, בדומה למפגינים אחרים.

מרציאנו מואשם כי "תפס את הקטין, דחף אותו בחוזקה לעבר קיר אבן שמצוי במקום, וכתוצאה מכך נפל הקטין ארצה. בעוד הקטין ישוב על הקרקע ושב וצועק 'לא עשיתי כלום', מבלי להתנגד או לעשות כל פעולה אחרת, סטר לו הנאשם בפניו, ללא כל סיבה או הצדקה'".

זמן קצר לאחר מכן, הבחין מפקד התחנה במפגין שהחזיק בידו טלפון נייד ותיעד בצילום את הובלתו של הקטין על ידי שוטר אחר. הנאשם אחז בעורפו של המפגין, הדף אותו בחוזקה והפילו ארצה לעבר שיחים המצויים במקום. כאמור, מרציאנו מואשם בעבירות המוגדרות כ"תקיפה סתם".

תגיות:הפגנותמשטרת ישראלירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה