חדשות בריאות

פרופ’ חזי לוי: מבצע החיסונים יורחב בסוף חודש ינואר לקבוצות נוספות

בריאיון לכאן ב', העריך מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, כי בעוד כעשרה ימים תהיה "הפוגה של שבועיים" במבצע החיסון עבור מתחסנים חדשים. הוא הדגיש, עם זאת, כי קיים מלאי מספיק של חיסונים עבור האוכלוסייה בגילאי 60 ומעלה

פרופ’ לוי (צילום: פלאש 90)פרופ’ לוי (צילום: פלאש 90)
אא

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, הגיב הבוקר (חמישי) על הדיווחים לפיהם מחסור במנות חיסון יביא להפסקה זמנית במבצע החיסונים בעוד כעשרה ימים. בריאיון לכאן ב' העריך לוי כי "תהיה הפוגה של שבועיים ותו לא" עבור מתחסנים חדשים. הוא הדגיש, עם זאת, כי קיים מלאי מספיק של חיסונים עבור האוכלוסייה מגיל 60 ומעלה, וכי כל מי שיתחסן בחיסון הראשון יקבל גם את המנה השנייה.

"אנחנו משתדלים מאוד להקדים את המשלוחים", הוסיף לוי. "התחלנו לפני הזמן המתוכנן, אנחנו פועלים בקצב מהיר מאוד, ועושים ככל יכולתנו להקדים את האספקה המתוכננת".

לוי ציין, כי בסוף חודש ינואר יורחב מבצע החיסונים מעבר לאוכלוסיות שבסיכון: "לא בטוח שלכולם, ייתכן שרק לגילאי 50 ומעלה, אך יש סבירות גבוהה שנפתח את זה כבר לחלוטין. מורים הם קבוצה מאוד מכובדת שצריכה לקבל את החיסון, אך חשבנו שראשית ראוי לחסן את האוכלוסייה שנמצאת יותר בסיכון לחלות ושעלולה להיות עם תחלואה ותמותה גבוהות בשל מחלותיה. אנחנו שוקלים לפתוח גם למורים מגיל מסוים, זה יוכרע היום".

באשר לתופעות הלוואי של החיסון, אמר לוי כי משרד הבריאות עוקב אחריהן בקפידה: "תופעות הלוואי כולן מקומיות, קלות וחולפות מהר. מדובר באודם וכאב קל באזור הזריקה, עייפות, פה ושם קצת חום – כל התופעות שאנחנו מכירים גם מחיסוני שפעת". בהתייחסו למקרה בו תושב בית שאן כבן 75 נפטר מדום לב מספר שעות לאחר שקיבל את החיסון, הבהיר: "חקרנו ובדקנו את זה לעומק. מדובר באדם עם מחלות רבות, קשות ופעילות, ואנחנו לא סבורים שהיה קשר בין זמן החיסון לבין פטירתו. היה עוד מקרה של פטירה באותו יום, וגם שם מדובר באדם עם מחלות מאוד קשות שלצערנו נפטר. אנחנו בטוחים שלא מדובר בקשר כל שהוא עם החיסון".

מוקדם יותר הבוקר, עדכן משרד הבריאות כי אתמול חוסנו בישראל 150,622 בני אדם נגד קורונה – יום שני ברציפות, בו מספר המתחסנים עולה על 150 אלף. מתחילת מבצע החיסונים חוסנו קרוב ל-800 אלף בני אדם.

במקביל, תחלואת הקורונה ממשיכה להתפשט. אתמול אובחנו 5,253 נדבקים חדשים בקורונה. כ-95 אלף בדיקות פוענחו, ושיעור הבדיקות החיוביות מתוכן עמד על 5.5%. נכון להבוקר, יותר מ-42 אלף איש מוגדרים כחולים פעילים, 1,093 מתוכם מאושפזים בבתי חולים. מספר החולים שמצבם מוגדר קשה עלה ל-639, ביניהם 165 מונשמים. מפרוץ המגפה אותרו בישראל קרוב ל-420 אלף נשאי קורונה. מניין הנפטרים כתוצאה מסיבוכי הנגיף עלה ל-3,314.

תגיות:חיסוןמשרד הבריאותנגיף הקורונהפרופ' חזי לוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה