סיון רהב מאיר

סיון רהב מאיר: היידה ביבי, אבל גם היידה כבוד לאנשים ולבחירותיהם

גם במערכת הבחירות הזו נשמע ערעור על עצם הלגיטימציה של המצביעים השונים. כאילו להיות שמאלני זו קללה, או להיות ביביסט זו עבירה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

גם במערכת הבחירות הזו נשמע ערעור על עצם הלגיטימציה של המצביעים השונים. כאילו להיות שמאלני זו קללה, או להיות ביביסט זו עבירה. כאילו אין לאנשים לגיטימציה להחזיק בדעות שונות.

אלישיב רייכנר בדק בטורו ב"מקור ראשון" את הטענה המעליבה שהפריפריה הולכת אחרי ביבי כמו עדר עיוור. המסקנה מרתקת וחשובה. ובכן, 47.5% מתושבי ירוחם הצביעו מחל בבחירות האחרונות, וגם למעלה ממחצית מתושבי באר שבע, ויותר משישים אחוזים מתושבי דימונה. נתניהו נערץ שם. גם בפריימריז בתוך הליכוד הוא ניצח בגדול את סער באזור הדרום. אבל שימו לב למה שקורה בבחירות המקומיות – מתברר שאותם תומכי נתניהו נלהבים, שכה מזדהים אתו ועם דרכו ברמה הלאומית, יודעים היטב לשקול שיקולים אחרים כשהם בוחרים ראש עיר.

נתניהו הגיע במיוחד לירוחם לפני הבחירות המוניציפליות כדי לעזור למועמדת שלו, נילי אהרון, וגם צילם עבורה סרטוני תמיכה. אבל אהרון הובסה, וטל אוחנה ניצחה בגדול. גם בערד המועמד של נתניהו הפסיד לאיש יש עתיד, ובדימונה הצליח ראש העיר בני ביטון לגבור בקושי על יריבו, למרות תמיכת נתניהו המסיבית. יש בפריפריה עוד דוגמאות לסקופ המטלטל הזה, לפיו אנשים אשכרה יודעים לגלות חשיבה עצמאית ושיקול דעת.

היידה ביבי, זה נכון, אבל גם היידה כבוד מינימלי לאנשים ולבחירותיהם.

הטור פורסם בעיתון "ידיעות אחרונות".

תגיות:סיון רהב מאירבחירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה