חדשות בארץ

עתירה לבג"ץ: לאסור על המשטרה לחקור את מותו של אהוביה סנדק

משפחתו של סנדק בן ה-17, שנהרג במהלך מרדף משטרתי, עתרה לבג"ץ בדרישה להפסיק את החקירה שמנהלת המשטרה, וזאת מאחר שמח"ש פתחה בחקירת האירוע: "קיים חשד לניסיון להטות את הזרקורים הציבוריים מאשם המשטרה"

אהוביה סנדק ז"ל (התמונה: באדיבות המשפחה)אהוביה סנדק ז"ל (התמונה: באדיבות המשפחה)
אא

הוריו של אהוביה סנדק ז"ל, שנהרג במהלך מרדף משטרתי, הגישו אמש (רביעי) עתירה דחופה לבג"ץ בדרישה שיורה למשטרה להפסיק באופן מיידי את חקירת מותו. השופט אלכס שטיין הורה למשטרה להגיב עד מחר בבוקר לעתירה, שהוגשה באמצעות עורך הדין מנשה יאדו מארגון חוננו.

סנדק, בן 17 תושב היישוב בת עין, נהרג ביום שני בתאונת דרכים בסמוך לכוכב השחר, כאשר הרכב בו נסע עם חבריו התהפך במהלך מרדף משטרתי אחריו. השוטרים פתחו במרדף בחשד שהנוסעים ברכב יידו אבנים לעבר רכבים פלסטיניים. המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) פתחה בחקירת האירוע.

בנימוקים לעתירה נכתב, כי החוק אוסר על המשטרה לעסוק בחקירה ששוטרים חשודים אף הם בגינה: "החשד כנגד השוטרים הוא כי המוות נגרם כתוצאה ישירה מכך שרכב המשטרה נגח ברכב הנמלט, וכתוצאה מהמהירות הרבה בה נסעו כלי הרכב הועף הרכב הנמלט מרחק רב מציר התנועה לצידי הדרך ובתוך כך וכתוצאה מכך נהרג המנוח. העותרים הגישו באמצעות הח"מ תלונה למח"ש כנגד השוטרים בעבירה של רצח באדישות לפי סעיף 300 (א) לחוק העונשין. הנסיבות העובדתיות המפורטות מקימות תשתית לקיומה של אדישות העולה כדי כוונה לרצח".

עורך הדין יאדו פירט גורמים נוספים, שלטענתו יש לאסור בגינם על המשטרה לחקור את מותו של סנדק. בין היתר צוין, כי "העובדה שחקירת המשטרה מוטה עולה באופן מובהק מהתיאור המטעה והשקרי במפגיע של התאונה כאובדן שליטה על הרכב, תוך השמטה מתמיהה של הגורם הקרדינלי לתאונה והוא ניגוח לכאורה מכוון של הרכב של הנערים בידי הרכב המשטרתי. קיימת כאן אפליה ברורה: בעוד הנערים נחקרים באזהרה בגין המוות, השוטרים אשר גרמו לו לא נחקרים וההליך כנגדם עדיין לא החל".

"קיים חשד לניסיון להטות את הזרקורים הציבוריים מאשם המשטרה לאשם הנערים כביכול", הוסיף יאדו. "חוסר ההוגנות מתעצם, שכן החשדות כנגד השוטרים הם לעשיית מעשה מכוון ואילו הקטינים לא העלו ולא היו מעלים על דעתם לפגוע בחבר הקרוב שלהם. יש כאן מידה לא מבוטלת של זדוניות לחקור את הקטינים באזהרה, בזמן שהשוטרים לא עצורים ואף לא נחקרו באזהרה".

בתאונה בה נהרג סנדק נפצעו ארבעה מחבריו שנסעו עמו ברכב. אתמול דווח, כי המשטרה פתחה בחקירתם בחשד לגרימת מותו ברשלנות. יו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ', שיגר פנייה דחופה ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, וראש מח"ש, עורכת הדין קרן בר-מנחם, בדרישה לעצור את החקירה.

"על פניו חקירה זו מנוגדת לדין, בהיותה סותרת את חקירת מח"ש המתנהלת באשר לאחריות למותו של סנדק", כתב סמוטריץ'. "חקירת האירוע בו היו מעורבים שוטרים אמורה להתנהל על ידי מח"ש, ויש חשש גדול מאוד שחקירת הנערים במקביל על ידי המשטרה, שאנשיה חשודים באחריות לגרימת המוות בעצמם, תביא לזיהום חקירת מח"ש".

סמוטריץ' ציין, כי על פי הנחיית פרקליט המדינה, כל עוד מתנהלת חקירה בנושא מסוים על ידי מח"ש – אסור למשטרה לפתוח בחקירה עצמאית משלה: "אבקשכם להורות למשטרה לחדול מהחקירה לאלתר ולאפשר למח"ש למצות את החקירה בעצמה".

תגיות:בג"ץמח"שאהוביה סנדק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה