חדשות בריאות

בדרך לסגר נוסף? 3,251 נדבקים חדשים אובחנו אתמול

בשל הזינוק בתחלואה, הממשלה תתכנס בצהריים לדון בהמלצת משרד הבריאות להטיל סגר מלא, שיכלול סגירה של המסחר ומערכת החינוך ואיסור יציאה מהבתים למרחק של יותר מקילומטר. ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש: "המצב מדאיג ומטריד, ומחייב צעדים מיידיים"

(צילום: David Cohen/Flash90)(צילום: David Cohen/Flash90)
אא

(עודכן: 9:59)

משרד הבריאות מסר הבוקר (רביעי), כי אתמול אובחנו 3,251 נדבקים חדשים בקורונה. מספר החולים שמצבם קשה עלה ל-503, ביניהם 118 מונשמים. מפרוץ המגפה, נפטרו 3,136 חולים כתוצאה מסיבוכי הנגיף.

ברקע הזינוק בתחלואה, הממשלה תתכנס בצהריים כדי לדון בהטלת סגר מלא ברחבי ישראל. משרד הבריאות ימליץ כי הסגר יכלול סגירה של המסחר, השבתה של מערכת החינוך – כולל החינוך לגיל הרך – ואיסור יציאה מהבתים למרחק העולה על קילומטר. במשרד דורשים, כי הסגר יימשך עד שהתחלואה תרד לרמה של פחות מ-1,000 נדבקים חדשים ליום.

פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, אמר הבוקר לכאן ב' כי "המצב מדאיג. בימים האחרונים יש עלייה משמעותית בתחלואה. יש מעל 500 חולים במצב קשה בבתי החולים. זה מאוד מטריד ומחייב צעדים מיידיים".

אש הדגיש כי יש צורך בסגר "כמה שיותר מהר, כבר בסוף השבוע הזה", במתכונת דומה לסגר שהוטל בראש השנה: "ככל שנעשה זאת מוקדם, זה יהיה קצר יותר. אלו צעדים לא פשוטים, וצריך להסביר אותם היטב. אני מקווה מאוד שהציבור יבין שצריך לעשות את הצעד הזה, וכולנו מקווים שזה יהיה הסגר האחרון".

באשר למבצע החיסונים שנפתח בראשית השבוע, העריך אש כי בחודש מרץ למעלה מ-20% מהאוכלוסייה יהיו מחוסנים, בעיקר בקרב האוכלוסייה המבוגרת.

מוקדם יותר עדכן משרד הבריאות, כי אתמול חוסנו קרוב ל-45 אלף בני אדם ברחבי הארץ. בשלושת הימים הראשונים של המבצע התחסנו כ-75 אלף איש. שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר כי "בזכות הקדמת המבצע עשרות אלפי ישראלים כבר התחסנו. הביקוש מטורף. נגביר את הקצב הרבה יותר".

(תרשים: משרד הבריאות)(תרשים: משרד הבריאות)

תגיות:חיסוןמשרד הבריאותנגיף הקורונהסגרפרופ' נחמן אש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה