פשטידות

מתבשל פה משהו עם מינדי, והפעם: מתבשל או מתפשל?

מדור חדש לכל מי שאוהבת את עבודות המטבח ורוצה טיפים לייעול העבודה ומתכונים שיוצאים נהדר. והפעם: מה עושים כשהמתכון "מתפשל"?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

זה קורה לכולנו - לפעמים מחליפים את הסוכר במלח, הצלי נחרך או השמרים לא תופחים. ואז, מה את עושה? מנסה שוב את המתכון עד שהוא מצליח, או מכבה את האש ומכריזה "זה מייאש!"?

תתעודדי! את יודעת שההצלחות הגדולות ביותר נולדו דווקא מטעויות?! נסי להכין עוגת ביסקוויטים מעוגה שלא הצליחה, ותראי למה הכוונה...

מובן שלא לכל אחת מתאים לנסות מתכון שוב מההתחלה, בלי שמץ של מושג בגין מה התקלה, ומדוע העוגיות יצאו קשות, למשל.

זה מזכיר לי את ה"Jawbreakers" שאמי הכינה פעם. התמונה שבמתכון הראתה עוגיות פריכות הנימוחות בפה, אך במקום זה קיבלנו עוגיות קשות כל כך, שאמא החליטה לכנותן "שוברי לסתות". צחקנו ואכלנו ושברנו את השיניים (כמעט). אמא ניסתה את המתכון פעם נוספת, אבל שוב העוגיות יצאו קשות כאבן. כיוון שלאמא לא היתה שום אינדיקציה מדוע זה קורה, ואיך ניתן לשפר את המתכון, היא פשוט הפסיקה להכין את ה Jawbreakers"" המאכזבות.

עד היום אני צוחקת כשאני נזכרת בעוגיות אלו, ומצחיק עוד יותר שדבר דומה קרה לנו השבוע. ניסינו מתכון חדש לעוגיות שוקולד צ'יפס ללא מרגרינה. משום מה, העוגיות יצאו קשות, וזה ממש הזכיר לי את "שוברי הלסתות" של פעם. אך ניסיון נוסף של המתכון, עם תוספת קמח, פתר את הבעיה, והעוגיות יצאו רכות כדבעי.

הניסיון הוא המורה הטוב ביותר. המילה ניסיון קרוצה מלשון לנסות. חשוב איך התבשיל יצא, אך חשוב יותר – למה? בכל פעם שתכיני מתכון, נסי להבין מה גורם להצלחה גדולה יותר, וממה כדאי להימנע בפעם הבאה. אלו הם "שיעורי הבית" שלך. אפשר למצוא את התשובות!

כשמשהו במתכון לא מצליח ואת רוצה לנסות שוב, אך לא יודעת איפה שגית, פני אלי! כתבי את הבעיה, ואנסה בעז"ה לפתור אותה בשבילך ובשביל שאר עקרות הבית שנתקלו במצב דומה. אולי נצליח ע"י כך גם למנוע תקלות לאלו שעדיין לא נתקלו ב"בעיה" שלך...

כעת זה לא הזמן להתייאש - רק הגבירי את האש! לא הצליח לך הפעם, אז מה יש?! נבשל כאן דברים טובים יחד. את תראי שעם מעט השקעה בלָמָה, האיך יצליח יותר. ומי יודע? אולי אפילו תמצאי פתרונות בעצמך. נשמח לשמוע גם על כך.

אך לפני שנצא לדרך, לא שכחנו את "תפילת הדרך". המתכון הטוב ביותר להצלחה מובטחת במטבח (כמו בכל תחום בחיים) הוא תפילה לריבון העולמים. נבקש ממנו שהתבשיל יצליח ויהיה ערב לחיך הסועדים, כדי שיוכלו לעובדו באמת ובבריאות.

 

ומה מתבשל פה היום?

האתגר: איך חותכים פשטידה לפרוסות נאות שלא מתפרקות?

הפתרון: קררי את הפשטידה לפני החיתוך! יש כאלו המגדילות לעשות ומקררות את הפשטידה במקרר יום לפני. מחממים אותה לפני ההגשה, והרי לך פרוסות חמות ונאות של פשטידה טעימה.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

האתגר: איך מעבירים עלה בצק מרודד לתבנית האפייה בשלמות?

הפתרון: חתכי מפת ניילון חד פעמית לגודל התבנית, ו"הדביקי" אותה על השולחן בהעברת מטלית לחה תחת הניילון. רדדי את הבצק על הניילון לעלה בגודל הרצוי. הרימי את העלה עם הניילון והפכי אותו מעל התבנית. לאחר שקבעת את המיקום המדויק, קלפי את הניילון מהבצק המרודד. כעת העלה נח במקומו מוכן למילוי.

נ.ב. אפשר להשתמש באותה השיטה עם נייר אפייה במקום הניילון.

 

האתגר: איך מערבבים כמות גדולה של חומרים לעיסה לקציצות בצורה יעילה ונקיה?

הפתרון: נקי את פנים הכיור היטב. רפדי את הכיור בניילון ח"פ (הניילון ידבק היטב לכיור הלח). הכיור הופך בזה הרגע לקערת ענק בו תכניסי את כל החומרים לעיסה. הערבוב יעשה בקלות, ובתום העבודה נשאר לך רק לאסוף את הניילון ולזרוק לפח.

המתכונים והטיפים של מינדי רפלוביץ מבית "מתבשל פה משהו". mpm12392@gmail.com

תגיות:מטבחטיפים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה