חדשות בארץ

הלוחם שלא הגיב על זריקת בקבוק התבערה לעברו – הודח

בתום תחקור ראשוני של התקרית, בה זרק מחבל בקבוק תבערה מטווח אפס לעבר חייל שעמד בכניסה ליישוב קדומים, החליט מפקד סיירת גולני להדיחו מתפקידו כלוחם. עם זאת, לנוכח מורכבות המקרה, חזרתו ללחימה תיבחן בעוד מספר חודשים

תיעוד התקרית (מצלמת אבטחה)תיעוד התקרית (מצלמת אבטחה)
אא

מפקד סיירת גולני החליט להדיח מתפקידו את הלוחם, שלא הגיב על זריקת בקבוק התבערה לעברו במוצאי שבת ואפשר למחבל להימלט.

החלטתו של מפקד הסיירת התקבלה בתום תחקור ראשוני של התקרית, במהלכה זרק המחבל בקבוק תבערה מטווח אפס לעבר החייל שעמד בכניסה ליישוב קדומים שבשומרון.

מתחקור האירוע שנערך אתמול עלה, כי הלוחם – שאבטח עמדת כניסה אחורית ביישוב – זיהה התנהלות חשודה, במהלכה יצא אדם מרכבו והתקדם לעבר תחנת האוטובוס תוך שהוא בוחן את עמדת השמירה.

לאור התנהלות החשוד, החליט הלוחם לרדת מהעמדה ולקרוא לחשוד להגיע לבידוק. בתגובה לקריאות הלוחם, יצא החשוד מרכבו והתקרב במהירות אל עבר הלוחם בצעקות.

הלוחם פתח בנוהל מעצר חשוד, שכלל קריאות לעצירה ודריכת הנשק, במהלך התקרית הלוחם זיהה התנהלות חשודה, אך לא זיהה אמצעי מחשיד. האירוע הסתיים בזריקת בקבוק תבערה על ידי החשוד לעבר הלוחם ובריחתו, ללא פתיחה באש של הלוחם.

בצה"ל הדגישו כי "על אף הסיטואציה המורכבת, מצופה היה כי הלוחם ישלים נוהל מעצר חשוד ויגיב עד לכדי נטרול המחבל, כפי שקובעות הוראות הפתיחה באש".

כאמור, מפקד סיירת גולני החליט כי החייל יודח מתפקידו כלוחם. עם זאת, לנוכח מורכבות המקרה, חזרתו ללחימה תיבחן בעוד מספר חודשים.

כזכור, התקרית החמורה – שתועדה במצלמת אבטחה – חוללה סערה ברשתות החברתיות וזכתה לתגובות חריפות במערכת הפוליטית. יו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ', אמר כי "‏הסיפור הזה פשוט מטורף. לוחם בגדס"ר גולני חושש לירות במחבל שמצית וזורק עליו בקת"ב מטווח אפס (מתחת לבית שלי בקדומים). אבל הלוחם הזה לא אשם. מי שאשם זו מערכת המשפט במדינת ישראל שמתנהגת כמו בסדום. מי שמעמיד לדין את אריה שיף באשמת רצח – שלא יתפלא כשלוחמים מפחדים לירות במחבלים".

עמיתו למפלגה של סמוטריץ', חבר הכנסת אופיר סופר, כתב: "צופה בסרטון לא מעט פעמים, מת למצוא הסבר למשהו שלא רואים פה. אם רק אלו הן העובדות, האירוע הזה מטריד מאוד. הקם להורגך השכם להורגו אינה רק סיסמה".

שר ירושלים ומורשת, הרב רפי פרץ (הבית היהודי), מסר: "אירוע כזה חייב להיגמר עם מחבל מנוטרל, חי או מת. התגובה בסרטון מטרידה מאוד. שר הביטחון חייב לוודא שאלוף הפיקוד ומפקדי הגזרה יפיקו את הלקחים הנדרשים, בכדי שאירוע כזה לא יחזור על עצמו. תגובה כזו רק מחזקת את הטרור. צה"ל חייב להיות צבא מנצח, אין לנו אפשרות אחרת".

תגיות:גולניבקבוק תבערהצה"לקדומים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה