חדשות בארץ

החיסון של מודרנה אושר, נתניהו יתחסן הערב

סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, התחסן בשידור חי, ומשרד הבריאות הודיע כי החל ממחר כל המדינות בעולם ייחשבו למדינות אדומות. כל מה שחשוב לדעת

אא

מנהל המזון והתרופות של ארצות הברית (FDA) העניק הלילה (בין שישי לשבת) אישור חירום לשימוש בחיסון של חברת מודרנה נגד נגיף הקורונה. לפני שבוע אישר ה-FDA את השימוש בחיסון של חברת פייזר. נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הגיב בטוויטר: "ברכות. החיסון של מודרנה כעת זמין".

על פי המלצת ועדת המומחים של ה-FDA, החיסון של מודרנה יינתן החל מגילאי 18, זאת לעומת החיסון של פייזר המיועד לבני 16 ומעלה. בתחילת החודש חתמה ישראל על הסכם חדש עם מודרנה, במסגרתו סוכם כי החברה האמריקנית תספק שישה מיליון חיסונים בשנת 2021, המיועדים לחיסון שלושה מיליון תושבים – פי שלושה מהכמות עליה הוחלט בהסכם המקורי.

מבצע החיסון בישראל נגד נגיף הקורונה, הזוכה לשם "לתת כתף", יוצא הערב לדרך. ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין יקבלו בשעה 20:00 את החיסון בבית החולים שיבא בתל השומר. החיסון ייערך מול המצלמות בשידור חי. את ראש הממשלה ילווה רופאו, ד"ר צבי הרמן ברקוביץ'. הנשיא ראובן ריבלין יתחסן מחר בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים.

החל ממחר, הראשונים להתחסן בארץ יהיו הצוותים הרפואיים בסדר הבא: בבתי חולים, קופות חולים, מרפאות פרטיות ומרפאות רופאי שיניים, בתי חולים גריאטריים ופסיכיאטריים, סטודנטים לסיעוד ורפואה בסבבים קליניים, מד"א וארגוני הצלה. ביום שני יחלו להתחסן דיירים בבתי אבות ובמוסדות רווחה והמטפלים שלהם, מבוגרים מגיל 60 ומעלה וקבוצות הנמצאות בסיכון.

במשרד הבריאות הבהירו הערב, כי "המבצע יתחיל בשלבים ובאופן הדרגתי. במדינת ישראל יש מאות אלפי חיסונים, ועומדים להגיע מיליוני חיסונים נוספים ברכבת אווירית בעת הקרובה. משרד הבריאות, יחד עם חברת ס.ל.א., מאחסן את החיסונים בתנאי הקירור הנדרשים. על פי קצב ההתחסנות נספק חיסונים לקופות החולים ולאתרי החיסון. אנו שמחים לבשר כי נוכל לספק  לאזרחי ישראל את החיסונים כנגד נגיף קורונה בשתי מנות חיסון כנדרש".

סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, ורעייתו קארן קיבלו אתמול מול המצלמות את החיסון נגד קורונה. הנשיא הנבחר ג'ו ביידן צפוי להתחסן מחרתיים.

משרד הבריאות הודיע כי החל ממחר כל המדינות בעולם ייחשבו למדינות אדומות, כך שכל מי שיחזור מהן יצטרך להיכנס לבידוד של 14 ימים. לחילופין, יוכלו השבים מחו"ל לבצע בדיקה ראשונה עם שובם ובדיקה שנייה כעבור תשעה ימים מרגע הנחיתה (בהפרש מינימלי של 24 שעות בין הבדיקות); אם שתי הבדיקות יהיו שליליות, הם יוכלו לצאת מהבידוד כעבור 10 ימים. ביחס למדינות שהיו ירוקות עד היום, מי שיחזור מהן עד 26 בדצמבר פטור מבידוד.

שלושה ימים לפני תאריך היעד לפיזורה האוטומטי של הכנסת באם התקציב לא יעבור, המשא ומתן בין נציגי הליכוד וכחול לבן צפוי להתחדש הערב. בשתי המפלגות משדרים פסימיות בנוגע לאפשרות להגיע להסכם שימנע הליכה לבחירות מוקדמות. במוקד הדיונים – דרישת הליכוד להגביל את סמכויותיו של שר המשפטים אבי ניסנקורן ולאפשר למפלגה מעורבות במינויים במערכת המשפט. בהתאם להתפתחויות, ייתכן ויוחלט כצעד ביניים מוסכם להאריך לזמן קצר את הדד ליין לאישור התקציב, כדי שניתן יהיה למצות את המשא ומתן.

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, התייחס אתמול למגעים עם הליכוד. "לא יהיו שום פשרות", כתב בפייסבוק. "אם נתניהו, שמפר את ההסכם בינינו פעם אחר פעם, לא יתיישר – אנחנו נלך לבחירות, ונדאג שהוא לא יהיה ראש הממשלה ונמשיך להחזיק בכל עמדות המפתח, ולממש את הכוח השוויוני שלנו. כזה שלא היה לאף גוף פוליטי ממרכז המפה הפוליטית בעשור האחרון".

 

תחזית מזג האוויר

מזג האוויר מחר יהיה לרוב בהיר, ללא שינוי ניכר בטמפרטורות. מזג אוויר דומה צפוי גם ביום שני, כשבבוקר צפויות לנשב רוחות מזרחיות ערות בהרי הצפון.

ביום שלישי יהיה מעונן חלקית עד בהיר, ולא יחול שינוי ניכר בטמפרטורות. במהלך הלילה ייתכנו גשמים מקומיים, בעיקר בצפון הארץ ולאורך החוף.

ביום רביעי תורגש ירידה במידות החום. מזג האוויר יהיה מעונן חלקית, וגשמים מקומיים ירדו בצפון הארץ ובמרכזה. ייתכן גשם מקומי בצפון הנגב.

תגיות:חיסוןמייק פנסנגיף הקורונהמודרנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה