חדשות בריאות

אדלשטיין: ישראל ביתנו מפיצים פייק ניוז בנוגע לחיסונים

שר הבריאות יולי אדלשטיין תקף את ישראל ביתנו, בעקבות התבטאויות של חברים בסיעה נגד החיסון לקורונה: "הייתי רוצה להבין מיו"ר מפלגתם, אביגדור ליברמן, אם זו עמדה מגובשת של הסיעה והמפלגה"

אדלשטיין וליברמן (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)אדלשטיין וליברמן (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

שר הבריאות יולי אדלשטיין מתח היום (חמישי) ביקורת חריפה על מפלגת ישראל ביתנו ועל העומד בראשה, אביגדור ליברמן. "בימים האחרונים היו מקרים של הפצת פייק ניוז וקריאות לא להתחסן מצד חברי כנסת של ישראל ביתנו", כתב בפייסבוק. "הייתי רוצה להבין מיו"ר מפלגתם, אביגדור ליברמן, אם זו עמדה מגובשת של הסיעה והמפלגה. אם לא, אבקש להצטרף לקריאה לאזרחי ישראל להתחסן כדי לנצח יחד את המגפה".

מתקפתו של אדלשטיין הגיעה בעקבות דברים שהשמיעו חברי הכנסת יוליה מלינובסקי ואלי אבידר ביחס לחיסון נגד קורונה. "אני מרגישה שעושים עליי סיבוב עם החיסונים לצרכים פוליטיים", אמרה מלינובסקי אתמול לערוץ כנסת. "אילו עכשיו לא היו בחירות, האם היו מקבלים החלטות בכזו זריזות ומהירות? אני לא מרגישה בטוחה, לא קיבלתי מידע מבוסס ממשרד הבריאות. לכל אחד יש שיקול דעת, שכל אחד יעשה את החשבון".

לפני שבוע, אמר אבידר בריאיון לרדיו 103fm כי לא ילך להתחסן: "יש לי הרבה מה להגיד על הקמפיין הזה שמתחילים להלחיץ את המדינה ורוצים לחסן את כל מי שזז, בשעה שלא צריך ויש לחסן רק אנשים בקבוצת סיכון. אני אומר לך שאני לא אתחסן ואגיד לך גם למה – אני לא באוכלוסיית סיכון, אני לא חושש, אני מרגיש בריא, אני שומר על בריאותי, אז למה אני צריך להתחסן?".

כזכור, בדיון שנערך אתמול בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אמר אדלשטיין כי אינו חושש בכל הנוגע לטיב החיסונים: "הם נבדקו בכל צורה אפשרית", הבהיר. "גם אדם שאני מאוד מעריך באופן אישי, הרב אלימלך פירר, הוציא – על דעת כל גדולי ישראל – קריאה להתחסן. מיטב הרופאים איתם דיברתי גם מאשרים את בטיחות החיסונים. בנושאים של היערכות לוגיסטית, תיעדופים, היערכות קופות חולים – אני רגוע". 

"המשימה העיקרית שלי היא להילחם בפייק ניוז בשבועות ובחודשים הקרובים", הצהיר אדלשטיין. "אני רואה לאורך התקופה כל מיני אנשים, כולל בבית הזה, שמתחילים להפיץ פייק ניוז, מתחילים לדבר על 'החיסונים המסוכנים', קוראים לא להתחסן. אני חושב שלאנשים האלה לא רק שאין טיפת אחריות, אין להם לא רק מצפון אלא גם לא הכנה למצפון".

"אתה לא רוצה להתחסן – אל תתחסן. אבל אל תיכנס לתחומים שאתה לא מבין בהם ואל תפיץ את הדברים האלה. אולי כך תגרום למישהו למות – מישהו שישמע לשטויות האלה ולא יתחסן. לא כל כותרת, לא כל ידיעה צריכה למשוך תשומת לב".

שר הבריאות הדגיש, כי משרדו ימסור את כל המידע הרלוונטי לגבי החיסונים: "נעקוב מעקב צמוד על מה שקורה לכל אחד מהמתחסנים. לא ניתן לעם ישראל שום חיסון שאנחנו לא סומכים עליו במאה אחוז".

תגיות:חיסוןיולי אדלשטייןישראל ביתנונגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה