חדשות בריאות

אדלשטיין: "מי שמפיץ פייק ניוז עלול לגרום למוות של אנשים"

שר הבריאות מתח ביקורת חריפה על קריאות שנשמעו בכנסת שלא להתחסן נגד נגיף הקורונה: "לאנשים האלה לא רק שאין טיפת אחריות, אין להם לא רק מצפון אלא גם לא הכנה למצפון"

אדלשטיין (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)אדלשטיין (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

שר הבריאות יולי אדלשטיין השתתף הבוקר (רביעי) בישיבת ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת שעסקה בהיערכות מערכת הבריאות לקראת מבצע החיסונים נגד קורונה. הוא מתח בדבריו ביקורת חריפה על קריאות שנשמעו בכנסת נגד ההתחסנות.

"אני רגוע לגבי טיב החיסונים, הם נבדקו בכל צורה אפשרית", הבהיר אדלשטיין. "גם אתמול אדם שאני מאוד מעריך באופן אישי, הרב אלימלך פירר, הוציא – על דעת כל גדולי ישראל – קריאה להתחסן. מיטב הרופאים איתם דיברתי גם מאשרים את בטיחות החיסונים. בנושאים של היערכות לוגיסטית, תיעדופים, היערכות קופות חולים – אני רגוע".

"המשימה העיקרית שלי היא להילחם בפייק ניוז בשבועות ובחודשים הקרובים", הצהיר אדלשטיין. "אני רואה לאורך התקופה כל מיני אנשים, כולל בבית הזה, שמתחילים להפיץ פייק ניוז, מתחילים לדבר על 'החיסונים המסוכנים', קוראים לא להתחסן. אני חושב שלאנשים האלה לא רק שאין טיפת אחריות, אין להם לא רק מצפון אלא גם לא הכנה למצפון".

"אתה לא רוצה להתחסן – אל תתחסן. אבל אל תיכנס לתחומים שאתה לא מבין בהם ואל תפיץ את הדברים האלה. אולי כך תגרום למישהו למות – מישהו שישמע לשטויות האלה ולא יתחסן. לא כל כותרת, לא כל ידיעה צריכה למשוך תשומת לב".

שר הבריאות הדגיש, כי משרדו ימסור את כל המידע הרלוונטי לגבי החיסונים: "נעקוב מעקב צמוד על מה שקורה לכל אחד מהמתחסנים. לא ניתן לעם ישראל שום חיסון שאנחנו לא סומכים עליו במאה אחוז". באשר למועד בו ייפתח מבצע החיסון, אמר אדלשטיין: "אנחנו ערוכים עם ארבע קופות החולים. אמרנו שב-27 לחודש נתחיל להתחסן, יש את כל הסיכויים שנקדים. כבר בשבוע הבא הצוותים הרפואיים, ולאחר מכן כלל האזרחים".

תגיות:חיסוןיולי אדלשטייןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה