חדשות בארץ

מאות מקהילת בני המנשה עלו לארץ

לאחר המתנה של שנים ארוכות, מאות מחברי קהילת בני המנשה מהודו עלו ארצה במבצע מיוחד. שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו שטה: "אור גדול לכולנו"

  • כ"ט כסלו התשפ"א
(תמונה: אלאונורה שילוב)(תמונה: אלאונורה שילוב)
אא

(וידאו: מיכאל דימנשטיין)

252 עולים חדשים משבט בני המנשה, שהגיעו מצפון-מזרח הודו, נחתו הלילה (שלישי) בישראל. עלייתם ארצה התאפשרה בעקבות החלטת הממשלה, שקודמה על ידי שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו שטה, בתמיכתם של הרב הראשי לישראל, הגר"ד לאו, שר הפנים אריה דרעי ושר החוץ גבי אשכנזי.

למבצע העלייה של בני המנשה קדמו בחודשים האחרונים הכנות רבות, שהתבצעו בהובלת משרד העלייה והקליטה ובשיתוף עם ארגון "שבי ישראל". מאות העולים הינם חלק מקבוצה של אלפי בני ובנות המנשה, ששמרו לאורך שנים על המסורת היהודית וממתינים במשך שנים ארוכות לעלות ארצה.

"עם כניסתי לתפקיד, שמתי לנגד עיניי בראש סדר העדיפויות את זירוז עלייתם של בני המנשה", אמרה השרה תמנו שטה. "אני שמחה שיש לי את הזכות לחדש את העלייה שלהם ארצה, לאחר שהובלתי להחלטה ייחודית בממשלה שאושרה פה אחד. אמשיך לפעול למענם כדי לוודא זירוז העלאתם של כל הנותרים בהודו. אנו זוכים לראות בבואם לישראל בחג החנוכה, וזהו אור גדול לכולנו. נלווה את העולים בכל תהליכי הקליטה, ונדאג לסייע בהתאקלמות בחברה הישראלית".

מיכאל פרוינד, מייסד ויו"ר ארגון "שבי ישראל", הוסיף: "בשעה שאנחנו מציינים את חג החנוכה וחוגגים את נס פך השמן, הגעתם ארצה של עולים משבט המנשה לאחר נתק של 2,700 שנות גלות, היא סוג של נס חנוכה מודרני, ועל כך תודותינו לשרה תמנו שטה. הסיפור של הקהילה המיוחדת הזאת – שהצליחה לשמור על זיקתה לעם ישראל ולארץ ישראל במשך הדורות – הוא מרגש ומעורר השראה, וכולי תקווה שנזכה לראות את יתר בני ובנות הקהילה עולים לישראל בקרוב".

בין מאות העולים כ-50 משפחות וכ-24 רווקים. ארבעה מהעולים הם תינוקות בני פחות משנתיים, 39 הינם ילדים עד גיל 12, ו-19 עולים הם מבוגרים שגילם יותר מ-62.

בתום תהליך קליטה בנתב"ג, הועברו העולים לבידוד בהתאם להנחיות משרד הבריאות מטעם משרד העלייה והקליטה ופיקוד העורף.

משנת 2003 עלו לישראל 2,437 עולים מבני המנשה, כשב-2019 עלו 24 בלבד מבני הקהילה.

תגיות:עוליםבני המנשההודו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה