חדשות בארץ

בדרך לנורמליזציה נוספת? סגן נשיא ארה"ב יבקר בישראל

סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, צפוי להגיע בחודש הבא לביקור בישראל, וייתכן כי במהלכו יוכרז על נרמול יחסים עם מדינה נוספת לפחות. השר אופיר אקוניס: "להערכתי, האמריקנים יודיעו בקרוב על מדינה אחת או שתיים שתנרמלנה את היחסים עם ישראל"

פנס (צילום: שאטרסטוק)פנס (צילום: שאטרסטוק)
אא

לאחר ההודעה ביום חמישי האחרון על הסכמתן של מרוקו וישראל לנרמל את היחסים ביניהן, בישראל שוררת ציפיה כי בשבועות הקרובים תצטרף לפחות מדינה מוסלמית נוספת למעגל הנורמליזציה. בין המדינות הנמצאות 'על הכוונת' נמצאת נסיכות עומאן שבמפרץ הפרסי.

סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, צפוי להגיע בחודש הבא לביקור בישראל. בגלי צה"ל דווח הבוקר (ראשון), כי הביקור מתוכנן להיערך ב-13 בינואר – שבוע בלבד לפני סיום כהונתו של ממשל טראמפ והשבעתו של הנשיא הנבחר ג'ו ביידן. ייתכן כי במסגרת ביקורו של פנס יוכרז על התפתחות מדינית נוספת.

השר לשיתוף פעולה אזורי, אופיר אקוניס, אישר בריאיון לגלי צה"ל כי פנס מתכנן לבקר בישראל. הוא סירב לנקוב בתאריך מדויק לביקור, אולם אמר: "עושה רושם שהוא יגיע לכאן כמובן לפני יום ההשבעה של הממשל החדש".

"בקרוב, להערכתי עוד לפני ה-20 בינואר, האמריקנים יודיעו על מדינה אחת או שתיים שתנרמלנה את היחסים עם ישראל", הוסיף אקוניס. "אני לא מוציא מכלל אפשרות שבמהלך ביקורו של פנס נשמע על מדינה נוספת שמנרמלת את היחסים עם ישראל".

אמש, לאחר צאת השבת, הודיע משרד החוץ כי ישראל וממלכת בהוטן, הגובלת בהודו ובסין, חתמו על כינון יחסים דיפלומטיים מלאים. טקס החתימה נערך במעונו של שגריר ישראל בהודו, ד"ר רון מלכא. שר החוץ גבי אשכנזי שוחח בסוף השבוע שעבר עם מקבילו הבהוטני, טנדי דורג'י, וסיכם עמו על מועד החתימה.

"ברצוני להודות לממלכת בהוטן ולברך על החלטתה לכינון יחסים דיפלומטיים מלאים עם ישראל", אמר אשכנזי. "החלטה זו הינה אבן דרך בהעמקת קשרי ישראל במרחב אסיה. אני מזמין את ידידי, שר החוץ דורג'י, לבקר בישראל לקידום שיתופי הפעולה בין המדינות. כולי תקווה שכבר בשנה הקרובה נארח בירושלים גם את מלך בהוטן לביקור ממלכתי ראשון מסוגו".

מטעמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר: "אני מברך על כינון היחסים בין ישראל לבהוטאן, שהם פרי נוסף של הסכמי השלום. אנו נמצאים במגעים עם מדינות נוספות שרוצות להצטרף ולכונן עמנו יחסים".

תגיות:מרוקואופיר אקוניסעומאןגבי אשכנזיבהוטן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה