חדשות בארץ

מנדלבליט לאוחנה: הצג מועמדך למפכ"ל עד סוף החודש

בעקבות הוראת בג"ץ כי על הממשלה למנות מפכ"ל למשטרה "במהירות הראויה", דרש היועץ המשפטי לממשלה מהשר לביטחון הפנים להציג בפני הוועדה למינוי בכירים את מועמדו לתפקיד "בתוך זמן קצר ביותר, ולכל המאוחר עד סוף החודש"

אוחנה ומנדלבליט, ארכיון (צילום: זינדל, פלאש 90)אוחנה ומנדלבליט, ארכיון (צילום: זינדל, פלאש 90)
אא

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שלח היום (שני) מכתב לשר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, בו דרש ממנו להציג בפני הוועדה למינוי בכירים את מועמדו לתפקיד מפכ"ל המשטרה, וזאת לכל המאוחר עד סוף החודש.

מכתבו של מנדלבליט בא בעקבות הצו שהוציא בג"ץ ביום חמישי האחרון, בו הורה לאוחנה ולממשלה לפעול "במהירות הראויה" להצגת מועמד בפני הוועדה.

"בהתאם להוראת פסק הדין כאמור לעיל, להוראות חוק הפרשנות ולכללי המשפט המנהלי החלים על העניין, אבקשך להודיעני בהקדם את המועד הצפוי להבאתו של מועמד על ידיך בפני הוועדה המייעצת לעניין מינויים לתפקידים בכירים בראשות כבוד השופט (בדימוס) גולדברג", כתב מנדלבליט לאוחנה.

היועץ הוסיף וכתב: "לאור העדכון שנמסר על ידיך, ואשר הובא במסגרת התגובה שהוגשה לעתירה, לפיו קיימת פגישות עם כל הניצבים במשטרת ישראל ועם חלק מהניצבים בדימוס כהכנה לתחילת הליך מינוי מפכ"ל, דומה כי נדרש לפעול להבאת מועמד כאמור בפני הוועדה בתוך זמן קצר ביותר, ולכל המאוחר יש מקום לעשות כן עד סוף החודש הנוכחי".

בסוף החודש שעבר קרא מנדלבליט לבג"ץ להוציא צו על תנאי, שיורה לממשלה לקדם את ההליך למינוי מפכ"ל קבוע למשטרה. בתגובה שהגיש לעתירה בנושא, חזר היועץ על עמדתו לפיה "הסכמות קואליציוניות, כמו גם מחלוקות קואליציוניות, אינן יכולות לגבור על חובת הממשלה והגורמים המוסמכים לפעול לאיוש משרות בכירות במינויי קבע". לדבריו, "לא הוצג נימוק שיש בו כדי להצדיק מבחינה משפטית הימנעות מקידום מינויו של מפכ"ל קבוע למשטרת ישראל", ועל כן הוא סבור שיש לחייב את הממשלה להביא את מועמדה לאישור הוועדה "במהירות הראויה".

מנגד, המשרד לביטחון הפנים מסר לבית המשפט את עמדתו של אוחנה: "השר קיים פגישות עם כל הניצבים במשטרת ישראל ועם חלק מהניצבים בדימוס כהכנה לתחילת הליך מינוי מפכ"ל. יחד עם זאת, השר לביטחון פנים מסר כי הוא עומד על קיום הסעיף להסכם הקואליציוני בין הליכוד לבין כחול לבן, ולפיו יוקם צוות בהשתתפות שני הצדדים לממשלה, שיגבש בין היתר כללים לביצוע מינויים בכירים בשירות הציבורי הטעונים אישור ממשלה. עוד מסר השר לביטחון פנים, כי הוא פנה בסמוך לאחר הקמת הממשלה לנציגי סיעת כחול לבן לשם הקמת הצוות בהתאם להסכם, אך הצוות האמור לא הוקם עד עתה".

כזכור, ניצב מוטי כהן מכהן מאז דצמבר 2018 כמ"מ מפכ"ל המשטרה, זאת לאחר שהוועדה המייעצת למינוי בכירים בראשות השופט בדימוס אליעזר גולדברג פסלה את מינויו של ניצב בדימוס משה (צ'יקו) אדרי למפכ"ל. מאז הוארכה כהונתו הזמנית מספר פעמים, האחרונה שבהן לפני כחודשיים.

תגיות:אמיר אוחנהאביחי מנדלבליטמפכ"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה