חדשות בארץ

ניצב מוטי כהן מונה לממלא מקום מפכ"ל המשטרה

הממשלה אישרה פה אחד את הצעתו של השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, למנות את כהן לממלא מקום המפכ"ל. מדובר במינוי זמני, לאחר שוועדת גולדברג פסלה את מועמדותו של משה (צ'יקו) אדרי לתפקיד

מוטי כהן (צילום: דוברות המשטרה)מוטי כהן (צילום: דוברות המשטרה)
אא

הממשלה אישרה היום (ראשון) פה אחד את הצעתו של השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, למנות את ניצב מוטי כהן, לממלא מקום מפכ"ל המשטרה.

מדובר במינוי זמני, לאחר שהוועדה המייעצת למינוי בכירים בראשות השופט בדימוס אליעזר גולדברג פסלה את מינויו של ניצב בדימוס משה (צ'יקו) אדרי למפכ"ל המשטרה הבא. על פי הודעתו של ארדן, מינויו של כהן יהיה למשך 45 ימים או עד למינוי של מפכ"ל חדש - המוקדם מביניהם.

מוטי כהן, בן 56, נשוי ואב לשלושה, משרת במשטרת ישראל משנת 1987. בתפקידיו האחרונים שימש כמפקד מחוז מרכז, סגן מפקד מחוז תל אביב, סגן מפקד מחוז מרכז, מפקד מרחב ירקון ומפקד מרחב יפתח. בינואר 2018 הוא מונה למפקד מחוז דרום במשטרה. כהן הוא בעל תואר ראשון בקרימינולוגיה ותואר שני בחינוך. אחיו, דודי כהן, כיהן כמפכ"ל המשטרה בין 2011-2007.

על פי ההערכות, השר ארדן מתכוון להביא לאישור הממשלה את מינויו של אדרי למפכ"ל המשטרה, וזאת למרות פסילתו על ידי ועדת גולדברג. עם היוודע החלטת הוועדה, הוציא ארדן הודעה בה אמר כי הוא אינו מקבל את עמדתה, וכי בנימוקים שנתנה אין בכדי לבסס "דופי ערכי נורמטיבי" או "ליקוי בטוהר המידות בהתנהגותו של ניצב אדרי". כזכור, לוועדה מעמד מייעץ בלבד, וסמכות ההחלטה הסופית על המינוי נתונה בידי הממשלה.

תגיות:גלעד ארדןמשטרת ישראלמוטי כהן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה