חדשות בארץ

ועדת גולדברג פסלה את מינויו של משה אדרי למפכ"ל המשטרה

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, הגיב באומרו כי אינו מקבל את עמדת הוועדה וכי יבקש להופיע בפניה כדי לנסות ולשנות את ההחלטה: "אם לא אצליח לשכנע – אשקול את עמדתי. בהחלט אשקול גם להביא את המינוי בפני הממשלה"

אדרי, אמש בטקס הפרידה למפכ"ל היוצא (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)אדרי, אמש בטקס הפרידה למפכ"ל היוצא (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

דרמה לילית: הוועדה המייעצת למינוי בכירים בראשות השופט בדימוס אליעזר גולדברג הודיעה הלילה (שישי) על החלטתה שלא לאשר את מינויו של ניצב בדימוס משה (צ'יקו) אדרי למפכ"ל המשטרה.

בתום דיון ארוך, שנמשך כ- 10 שעות, התברר כי ארבעת חברי הוועדה חלוקים ביניהם בשאלת אישורו של המינוי. בהצבעה שנערכה נוצר שוויון קולות: משה טרי ונציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ תמכו במינוי, בעוד גולדברג ופרופ' טליה איינהורן התנגדו, וזאת למרות שאדרי עבר בהצלחה את בדיקת הפוליגרף אותה התבקש על ידי הוועדה לעשות. במצב דברים זה – הכריע קולו הכפול של יו"ר הוועדה, השופט גולדברג.

עם היוודע החלטת הוועדה, הוציא השר לביטחון פנים, גלעד ארדן הודעה בא אמר כי הוא אינו מקבל את עמדתה, וכי בנימוקים שנתנה אין בכדי לבסס "דופי ערכי נורמטיבי" או "ליקוי בטוהר המידות בהתנהגותו של ניצב אדרי". ארדן הוסיף כי יביא ביום ראשון לממשלה את החלטתו לגבי מינויו של ממלא מקום זמני מתוך שורות המשטרה למפכ"ל היוצא, רב-ניצב רוני אלשיך, ובהמשך יופיע בפני חברי הוועדה כדי לנסות ולשכנע את המתנגדים לשנות את דעתם.

שרת המשפטים איילת שקד הגיבה הלילה מלוס אנג'לס על החלטת ועדת גולדברג באומרה כי יש לבטל את הוועדה למינוי בכירים. לדבריה, "לאחר קריאת שתי חוות הדעת, אוכל לומר את דעתי בפה מלא: חוות הדעת של נציב שירות המדינה פרופ' הרשקוביץ ומשה טרי בהירה והגיונית, בעוד חוות הדעת של השופט בדימוס גולדברג ופרופ' איינהורן אינה מתיישבת עם השכל הישר. או כמו שאומרים המשפטנים: לוקה בחוסר סבירות".

שקד הוסיפה כי הוועדה למינוי בכירים היא גוף מייעץ ולא ממנה: "מי שממנה מפכ"ל זו הממשלה בהמלצת השר לביטחון הפנים, ולא שני חברי ועדת גולדברג. אדרי הוא קצין מצטיין ואף אדם אינו מושלם. הממשלה צריכה למנות את המועמד המתאים ביותר". שרת המשפטים הבהירה כי אם ארדן יביא את מינויו של אדרי להצבעה בממשלה - היא תתמוך במינוי.

בראיון הבוקר לרשת ב' אמר ארדן: "אינני יכול להבין מה הסיבה לפסול ניצב שנלחם שלושים שנה בטרור ובפשיעה בתפקידים רבים בהם לא דבק בו רבב. אם לא אצליח לשכנע את חברי הוועדה – אשקול את עמדתי. בהחלט אשקול גם להביא את המינוי בפני הממשלה. בסוף הממשלה היא הגורם הממנה, אני גורם ממליץ, וכפי שאמרה שרת המשפטים – ועדת גולדברג אינה גוף מכוח חוק, אלא ועדה שהממשלה הקימה כדי לעזור לה בתהליך המינויים".

ובתוך כך, אמש נערך במכללה הלאומית לשוטרים בבית שמש טקס פרידה ממפכ״ל המשטרה היוצא, שיסיים את תפקידו ביום ראשון.

תגיות:מפכ"ל המשטרהגלעד ארדןאיילת שקדמשה אדרי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה