חדשות בעולם

הניאו נאצי שהפך לפעיל נגד נאצים: "זה מחריד לחשוב שהאמנתי בעיוורון במשהו"

נאצי לשעבר בשם כריסטיאן פיקוליוני, משחזר את הדרך הארוכה שעבר עד לרגע שבו התחיל להבין שמה שהוא מאמין בו בצורה עיוורת כל כך, איננו האמת

אא

נאצי לשעבר בשם כריסטיאן פיקוליוני, משחזר את הדרך הארוכה שעבר עד לרגע שבו התחיל להבין שמה שהוא מאמין בו בצורה עיוורת כל כך, איננו האמת. 

ניאו-נאצי בשם קלארק מארטל התחבר אל פיקוליוני כשהיה בן 14 בלבד, באחת מסמטאותיה של שיקגו - אליה עברו הוריו היישר מאיטליה. מארטל חיפש ומצא מישהו פגיע להיתלות עליו, והלביש עליו את כל השנאה שהוא חש ליהודים בכלל ולמהגרים כמו הוריו, בפרט. 

מארטל היא הדמות המרכזית שממנה שאב פיקוליוני את ההשראה לשנאת היהודים שלו, אך בשנת 1989 - כאשר מארטל נאסר ל-11 שנות מאסר לאחר שהיכה קשות בחורה בת 20 שעזבה את קבוצתם, פיקוליוני החל לגלות את האמת. 

"הייתי אז בן 16", הוא משחזר בהרצאה שהוא מוסר היום ברחבי העולם, על סיפורו האישי. "המשטרה תפסה הרבה חברים מהקבוצה ושלחה אותם לכלא, אז נאלצתי לתפקד כמנהיג באזור שלי, ולהקים את הקבוצה מחדש".

בשלב זה גייס פיקוליוני כמאה חברים נוספים, ובד בבד הקים להקה משלו שנשאה את שם השואה. שמה של הלהקה שלו התפרסם והגיע גם לגרמניה, אליה החברים הגיעו לצורך ההופעות - אך דווקא שם כריסטיאן חווה רגע מכונן, כאשר ביקר במחנה הידוע לשמצה 'דכאו', שבו נרצחו עשרות אלפי יהודים. "זה מחריד לחשוב שהאמנתי כל כך בעיוורון במשהו, ולא הצלחתי לראות איך זה פוגע באנשים אחרים", הוא אומר. "אין שום תירוץ לזה, ואין שום דרך בשבילי להסביר את העובדה שהשתתפתי בדברים שמהללים את מותם של אנשים חפים מפשע".

החברות בקבוצה הניאו-נאצית נתנה לו שייכות ויחס, ולכן - גם כשמשהו בלב שלו זז והוא הרגיש שהוא מתעלל סתם באנשים שיכלו להיות מישהו שהוא אוהב, הוא לא אזר מספיק אומץ כדי לעזוב. כשפתח חנות מוזיקה שמכרה שירים נאציים, רצה הגורל ומרבית לקוחותיו היו האנשים שלהם התנקל ואותם כל כך תיעב - יהודים ושחורים. 

דווקא שם, במקום המוכר לו כל כך, החל להכיר את הפנים האמיתיות של היהודים, שעם אחדים מהם פיתח יחסי ידידות כנים. היחסים הללו הם שעזרו לו לסגור את חנותו לבסוף, ולהשפיע על למעלה מ-400 בני אדם, לעזוב את הפעילות שלהם בקבוצות קיצוניות, לרבות ניאו-נאצים. 

תגיות:מהפךניאו נאציאנטי נאצי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה