חדשות בריאות

האם החיסונים של פייזר יגיעו לישראל כבר החודש?

על פי הדיווח בחדשות 12, במהלך החודש, וייתכן שכבר בשבוע הבא, צפוי להגיע משלוח ראשון של החיסון נגד קורונה שפותח על ידי חברת פייזר, והוא יכלול 4 מיליון מנות שיספיקו לחיסון 2 מיליון אזרחים

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, קיים היום (חמישי) ישיבה עם מנהלי קופות החולים, במהלכה נמסר כי 4 מיליון חיסונים נגד קורונה של חברת פייזר צפויים להגיע לישראל עוד החודש, וייתכן שכבר בשבוע הבא. כך דווח הערב בחדשות 12. על פי הדיווח ב-ynet, המשלוח הראשון יגיע לארץ בשתי פעימות, בכל אחת מהן 2 מיליון מנות חיסון.

מדובר בכמות ראשונית גדולה בהרבה מהמצופה – מחצית מהאספקה עליה סוכם בחוזה בין ישראל והחברה האמריקנית. גורמים בכירים בקבינט מסרו, כי בשל המפנה הדרמטי הצפוי באספקת החיסונים, יתקיים בשבוע הבא דיון אסטרטגי בנוגע להמשך תוכנית היציאה המדורגת מהסגר.

במשרד הבריאות נערכים לקליטת החיסונים עוד לפני הדיון שייערך במנהל המזון והתרופות האמריקנית (FDA) בעוד שבוע במתן אישור חירום לחיסון, כך שעם קבלת האישור – ניתן יהיה להתחיל מיד במבצע החיסון. בחדשות 13 דווח, כי בישראל שוקלים את האפשרות להעניק אישור מיידי לחיסון, עוד לפני שזה יאושר על ידי ה-FDA, אם כי ככל הנראה יוחלט להמתין לאישור האמריקני שצפוי להגיע בקרוב.

כזכור, אתמול הודיעה בריטניה כי אישרה את השימוש בחיסון של פייזר, וזאת בהתאם להמלצתה של הסוכנות הרגולטורית העצמאית לתרופות ומוצרי בריאות (MHRA). בריטניה היא המדינה הראשונה במערב לאשר שימוש בחיסון נגד קורונה. שר הבריאות מאט הנקוק אמר, כי החיסון יהיה זמין ברחבי המדינה החל מהשבוע הבא. על פי תוצאות הניסוי של פייזר, שנמסרו לפני כשבועיים, החיסון שלה נמצא יעיל ב-95% ויעילותו באנשים מעל גיל 65 הסתכמה ביותר מ-94%.

תגיות:חיסוןנגיף הקורונהפייזר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה