חדשות בארץ

יום דרמטי: הכנסת תצביע על פיזורה, מתח ברשימה המשותפת

לקראת ההצבעה בקריאה טרומית על ההצעה לפיזור הכנסת, גובר המתח ברשימה המשותפת. יו"ר רע"מ, מנסור עבאס, מתח ביקורת על עמיתיו לסיעה הערבית: "הפלת נתניהו היא ססמת בחירות ולא יעד לעבודה פרלמנטרית". יו"ר תע"ל, אחמד טיבי: "לא אסלח לעצמי אם נאריך את חיי ממשלת נתניהו"

ראשי הרשימה המשותפת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ראשי הרשימה המשותפת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הודיע אמש (שלישי) כי מפלגתו תתמוך בהצעה לפיזור הכנסת שתועלה היום להצבעה במליאה בקריאה טרומית. ההצעה, שתוגש על ידי סיעת יש עתיד-תל"ם, צפויה לעבור ברוב קטן, בקולותיהם של מפלגות האופוזיציה יחד עם קולות כחול לבן.

ברקע ההצבעה, המתיחות הפנימית ברשימה המשותפת עלתה ביממה האחרונה לשיאים חדשים. במפלגת רע"מ – אחת המפלגות החברות בסיעה הערבית – שוקלים שלא לתמוך בהצעה לפיזור הכנסת, וזאת בניגוד לעמדותיהן של חד"ש, תע"ל ובל"ד. יו"ר רע"מ, חבר הכנסת מנסור עבאס, מתח אמש ביקורת על עמיתיו לסיעה: "הפלת נתניהו היא ססמת בחירות ולא יעד לעבודה פרלמנטרית", כתב בפייסבוק. הוא דחה את הטענות נגדו על שיתוף פעולה עם נתניהו והימין, ואמר כי מדובר ב"עיוות" של המציאות: "אני לא סומך לא על נתניהו ולא על הימין, אבל גם לא סומך על לפיד, גנץ או נפתלי בנט. זה ההבדל ביני לבין אחרים. לא הגיוני שנלך באותה דרך וגישה ונצפה לתוצאה אחרת". עבאס הבהיר, עם זאת, כי רע"מ טרם החליטה כיצד תצביע.

מנגד, יו"ר תע"ל, חבר הכנסת אחמד טיבי, כתב: "לא אסלח לעצמי, ובני עמנו לא יסלחו לנו, אם נאריך את חיי ממשלת נתניהו – ובידינו להפילה. אני לא רוצה שבדפי ההיסטוריה ייכתב, שהקול של אחמד טיבי וחברי הכנסת הערבים מנע את נפילת ממשלת נתניהו, לכן נצביע מחר כדי להפילה".

בתוך כך, שר האוצר ישראל כ"ץ הגיב הבוקר על נאומו של גנץ, בו תקף בחריפות את ראש הממשלה נתניהו: "צרם לי מאוד שמעבר לכל הויכוח הפוליטי, הוא התעקש להכפיש את הסיוע הכלכלי הנרחב שממשלת ישראל, בהובלת משרד האוצר, מעניקה למובטלים, לעצמאים ולבעלי העסקים, שנחשב לחריג בהיקפו בעולם וזכה לשבחים מכל הגופים הבין-לאומיים שדירגו את הכלכלה הישראלית, או פרסמו דוחות ביחס אליה. במקום להתגאות בסולידריות, בערבות ההדדית ובציונים לשבח לממשלה על הניהול הכלכלי – הוא הוציא את דיבת הארץ רעה, בניסיון לצבור הון פוליטי, וכל זאת בעודו חלק מהממשלה".

כ"ץ הוסיף, כי "זה משתלב עם העובדה שבעצת אישים כלכליים מן העבר, שמנותקים לחלוטין מכל מידע על ההתנהלות הנוכחית, ניבא את הורדת דירוג האשראי של ישראל וקריסת המשק – כאשר במציאות קרה ההיפך הגמור. אפשר למתוח ביקורת פוליטית מתוך אינטרס או אמונה בצידקתך, אבל לא בדרך של כזבים והכפשה. זה גם לא משתלם, כי בסוף האמת יוצאת לאור".

תגיות:בני גנץהרשימה המשותפתישראל כ"ץמנצור עבאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה