חדשות בארץ

גנץ: כחול לבן תתמוך בפיזור הכנסת

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, תקף בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו והאשים אותו בגרירת המדינה לבחירות מוקדמות: "נתניהו במסלול הישרדות אישי". יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, הגיב: "המתקפה האישית נגד נתניהו – שפל המדרגה"

גנץ, הערב (צילום מסך, עמוד הפייסבוק שלו)גנץ, הערב (צילום מסך, עמוד הפייסבוק שלו)
אא

יו"ר כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ, הודיע הערב (שלישי) כי מפלגתו תצביע מחר בעד ההצעה לפיזור הכנסת. בהצהרה מיוחדת שנשא מכפר המכבייה ברמת גן, תקף גנץ את ראש הממשלה בנימין נתניהו והאשים כי הוליך שולל את האזרחים: "נתניהו החליט לפרק את הממשלה ולגרור את מדינת ישראל לבחירות".

"נכנסתי לממשלה הזו בלב כבד אך בלב שלם", פתח גנץ את דבריו. "עשיתי זאת אחרי שלוש מערכות בחירות שלא אפשרו לי להקים ממשלה בהתאם לערכיי ולתפיסת עולמי, תחת עננת קורונה שמאיימת על בריאותנו ופרנסתנו. לכל ההוזים, אני שב ומבהיר: לא הייתה ממשלת 61 ללא נתניהו, ואני החלטתי למנוע מכולנו מערכת בחירות יקרה ומכוערת בזמן משבר בריאותי, כלכלי וחברתי. החלטתי לא לאפשר בתנאים האלה לנתניהו להחזיק לבדו בהגה השלטון",

"לא היו לי אשליות בקשר לנתניהו", הוסיף יו"ר כחול לבן, "אך חשבתי שאזרחי ישראל חשובים יותר מכל מנהיג, ושנתניהו יתעלה לגודלה ולצורכה של השעה. זה לא קרה. לא אותי הוליך נתניהו שולל, אלא את אזרחי ישראל כולם".

בהמשך דבריו האשים גנץ, כי "נתניהו מצוי במסלול הישרדות אישי. הסרגל היחיד על פיו מתקבלות אצלו ההחלטות הוא הניסיון להילחץ מהמשפט הממתין לו מעבר לפינה". בפנותו לאזרחים, הצהיר יו"ר כחול לבן כי "נתניהו החליט לפרק את הממשלה ולגרור את מדינת ישראל לבחירות. הדרך שבה בחר היא אי אישור תקציב למדינת ישראל כפי שהוסכם ונחתם – מה שיביא לפיזורה של הכנסת".

"נתניהו אוהב להשוות אותנו לנאורות ולמצליחות שבמדינות העולם. תראו לי עוד מדינה שבה ראש הממשלה מונע תקציב ממדינתו, מעכב מינוי מפכ"ל, מונע מינוי פרקליט מדינה, מקפיא את תהליכי חקיקה בכנסת. איפה זה קורה – בשבדיה? באנגליה? בנורבגיה? מול הפיגוע הכלכלי הזה של מניעת התקציב, שמשמעותו איום על יציבותה הכלכלית של המדינה ועל פרנסתו ועתידו של כל בית ובית בישראל, לא אעמוד מנגד. לכן, כחול לבן תצביע מחר בעד ההצעה לפיזור הכנסת".

גם אם הצעת החוק של יש עתיד תזכה לרוב, מדובר בקריאה טרומית בלבד, כך שלליכוד לכחול לבן ייוותר פרק זמן של כשלושה שבועות להגיע לפשרה. "את הבחירות הללו יכול למנוע רק מי שהחליט עליהן", אמר גנץ. "נתניהו, נטל ההוכחה עליך. הבא מיד את התקציב לממשלה, תדאג להעביר אותו ותבטיח את האחדות שאתה יודע לדבר עליה רק מול מצלמות. אם תפעל ללא תכסיסים ותרגילים, לא יצטרכו מיליוני אזרחי ישראל למצוא עצמם בחודש מרץ במערכת בחירות רביעית. אך אם תחליט להמשיך בדרך הנוכחית – נצא חבריי בכחול לבן לבחירות, עם ההישגים החשובים שהבאנו ועוד נביא".

"אם אכן יכפה עלינו נתניהו בחירות, איאבק שנביא בעקבותיהן ממשלה רחבה, ממשלה עם אחדות אמיתית, שכה נדרשת בעת הזו. תהיה זו ממשלה מתפקדת, שבה לך, נתניהו, לא יהיה חלק", סיכם גנץ.

 

נתניהו לגנץ: "צריך לעשות סיבוב פרסה"

בליכוד הגיבו בחריפות על דבריו של יו"ר כחול לבן. יו"ר הסיעה, מיקי זוהר, כתב בטוויטר כי "נאום גנץ נגד ראש הממשלה והליכוד הוא התחלת קמפיין הבחירות שלו. המתקפה האישית נגד נתניהו – שפל המדרגה. בזמן שהליכוד עובד רק למען הציבור בטיפול במשבר הקורונה, כחול לבן עובדים רק כדי שבני גנץ יהיה ראש הממשלה. הם מפזרים את הכנסת ומפרקים את הממשלה, תוך כדי פגיעה באזרחי ישראל, בשביל גחמה פוליטית".

חבר הכנסת ניר ברקת כתב: "גנץ פירק הערב את השותפות בממשלה. כעת הליכוד חייב לקחת את ההובלה כדי להפסיק את השיתוק שנכנסנו אליו, לשנות כיוון במלחמה בקורונה ולהציל את הפרנסה של מאות אלפי אזרחים. חייבים להביא להכרעה ברורה בבחירות ו-40 מנדטים לליכוד – רק כך נביא יציבות שלטונית לישראל".

זמן קצר לפני הצהרתו של גנץ, פרסם נתניהו סרטון בו קרא לו להימנע מתמיכה בפיזור הכנסת: "אני כבר אומר הרבה זמן, זה לא הזמן לבחירות – זה הזמן לאחדות. זה הזמן להמשיך להביא חיסונים, זה הזמן להמשיך את המלחמה הנחושה שלנו במחלת הקורונה. זה הזמן להמשיך לסייע לעסקים, לעצמאים, לאזרחים. זה הזמן להמשיך להרחיב את מעגל השלום, וזה הזמן להציב חזית אחידה מול אתגרים מדיניים ובטחוניים לא פשוטים שעוד נכונו לנו".

"לצערי, כחול לבן נגררים אחרי לפיד ובנט", הוסיף נתניהו. "לפיד ובנט לא אכפת להם שאנחנו הולכים לבחירות באמצע מגפת הקורונה. זה אינטרס פרטי שלהם. ואף על פי שכחול לבן בממשלה הזו הקימה ממשלה בתוך ממשלה, כל הזמן התריסו נגדנו, והפרו הסכמים קואליציוניים – אני אומר להם לשים את הכל בצד. בני, מה שצריך לעשות עכשיו זה לעשות סיבוב פרסה מהפוליטיקה למען אזרחי מדינת ישראל. זה מה שצריך לעשות עכשיו, ואני מבקש ממך – עשה את זה".

תגיות:בני גנץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה