חדשות בארץ

בדרך לבחירות: גנץ ימסור הערב הצהרה מיוחדת

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, צפוי להודיע כי מפלגתו תתמוך בהצעת החוק לפיזור הכנסת. ברע"מ שוקלים עדיין כיצד להצביע, והיו"ר מנסור עבאס הציע "להתאזר בסבלנות, עמדה סופית טרם התקבלה"

גנץ (צילום: David Cohen/Flash90)גנץ (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

שר הביטחון בני גנץ הודיע, כי בכוונתו למסור הערב (שלישי) בשעה 20:00 הצהרה מיוחדת בכפר המכבייה. על פי ההערכות, הוא צפוי להודיע כי כחול לבן תצביע מחר בעד הצעת החוק לפיזור הכנסת.

מוקדם יותר, קרא ראש הממשלה בנימין נתניהו לכחול לבן להצביע נגד פיזור הכנסת. "אנחנו נצביע מחר נגד פיזור הכנסת ובעד אחדות", אמר במהלך ביקור שערך במנהלת אכיפת הקורונה. "אני קורא לבני גנץ לעשות אותו דבר – להצביע לפני הכל בעד הטיפול בקורונה, בעד הבאת החיסונים, בעד הסיוע הכלכלי לאזרחי ישראל. זה מה שצריך לעשות עכשיו. אפשר לעשות את זה, להתקדם ולמגר את המחלה הזו".

בתוך כך, במפלגת רע"מ – אחת המפלגות החברות בסיעת הרשימה המשותפת – שוקלים שלא לתמוך בהצעה לפיזור הכנסת, זאת בניגוד לעמדותיהן של חד"ש, תע"ל ובל"ד. בצל הביקורת שנמתחה עליו בקרב עמיתיו לסיעה הערבית, אמר יו"ר רע"מ, מנסור עבאס, כי "מה שמנחה את חברי הכנסת ברע"מ בפעילות הפרלמנטרית בכלל, ובהצבעות במליאה בפרט, הינה טובת הציבור הערבי. אנו פועלים לפי הציפיות של הציבור שלנו ולא לפי ציפיות השמאל או הימין, ולא לפי הנחיות לפיד, גנץ, נתניהו או בנט".

עבאס הוסיף, כי "לכל מי שמעוניין לדעת מה העמדה של רע"מ לגבי ההצבעה על פיזור הכנסת – מציע להתאזר בסבלנות, עמדה סופית טרם התקבלה".

מספר 2 ברע"מ, חבר הכנסת וליד טאהא, התבטא ברוח דומה לזו של עבאס: "רע"מ איננה בכיס של הימין שבאופוזיציה, והיא גם איננה בכיס של הימין שבשלטון", כתב בטוויטר. "האינטרסים של החברה הערבית הם אלה שיתוו את דרכנו".

גם אם ההצעה לפיזור הכנסת תזכה לרוב, מדובר בקריאה טרומית בלבד, כך שלליכוד ולכחול לבן ייוותר פרק זמן של כשלושה שבועות להגיע לפשרה. ברקע מרחף ה-23 בדצמבר – אם התקציב לא יאושר עד תאריך זה, הכנסת תתפזר באופן אוטומטי.

תגיות:בני גנץכחול לבןמנסור עבאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה