חדשות בארץ

נתניהו: "קורא לגנץ להצביע נגד פיזור הכנסת ובעד אחדות"

ראש הממשלה קרא ליו"ר כחול לבן שלא לתמוך בהצעת החוק של יש עתיד: "נצביע מחר נגד פיזור הכנסת ובעד אחדות, אני קורא לבני גנץ לעשות אותו דבר". במפלגת רע"מ שוקלים שלא לתמוך בפיזור הכנסת. חבר הכנסת וליד טאהא: "האינטרסים של החברה הערבית הם אלה שיתוו את דרכנו"

נתניהו וגנץ, ארכיון (צילום: טל שחר, פול)נתניהו וגנץ, ארכיון (צילום: טל שחר, פול)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא היום (שלישי) ליו"ר כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ, להצביע מחר נגד הצעת החוק של יש עתיד-תל"ם לפיזור הכנסת.

במהלך ביקור שערך במנהלת אכיפת הקורונה, אמר נתניהו: "אנחנו נצביע מחר נגד פיזור הכנסת ובעד אחדות. אני קורא לבני גנץ לעשות אותו דבר – להצביע לפני הכל בעד הטיפול בקורונה, בעד הבאת החיסונים, בעד הסיוע הכלכלי לאזרחי ישראל. זה מה שצריך לעשות עכשיו. אפשר לעשות את זה, להתקדם ולמגר את המחלה הזו".

בתוך כך, במפלגת רע"מ – אחת המפלגות החברות בסיעת הרשימה המשותפת – שוקלים שלא לתמוך בהצעה לפיזור הכנסת. זאת בניגוד לעמדותיהן של חד"ש, תע"ל ובל"ד. כזכור, יו"ר רע"מ, חבר הכנסת מנסור עבאס, דחה בשבוע שעבר את הטענות נגדו ברשימה המשותפת כי הוא משתף פעולה עם הליכוד: "נבחר ציבור – ערבי או לא ערבי – צריך קודם כל לדאוג לציבור שלו", אמר בריאיון לערוץ 20. "לכן מיצבתי את רע"מ במקום נוח יותר, שאפשר להתמודד עם מגוון הדעות, המפלגות והזרמים בתוך הקשת הפוליטית בישראל – לא ימין ולא שמאל, לא בכיס של אף אחד".

עבאס הוסיף וטען כי "הוויכוח ברשימה המשותפת הוא לא אישי, אפילו לא מפלגתי – הוא ויכוח על דרך. אני לא רוצה להיות בכיס של אף אחד. אני רוצה לייצג את הצרכים של החברה שלי. מי שייתן לי אוזן קשבת, מי שיבוא לקראת – אני אסתכל על כך בגישה חיובית". בתשובה לשאלה האם, במידה וייערכו בחירות, ימליץ לאחר מכן על נתניהו לראשות הממשלה, ענה: "כוחו של פוליטיקאי לא להיות מובן מאליו. מבחינתי, כל הצעה שתבוא לשולחן – נדון בה, נשקול ואז נחליט".

מספר 2 ברע"מ, חבר הכנסת וליד טאהא, הביע היום עמדה דומה לזו של עבאס: "רע"מ איננה בכיס של הימין שבאופוזיציה, והיא גם איננה בכיס של הימין שבשלטון", כתב בטוויטר. "האינטרסים של החברה הערבית הם אלה שיתוו את דרכנו".

מוקדם יותר הבוקר הודיעו שרי מפלגת העבודה, שר הכלכלה עמיר פרץ ושר העבודה והרווחה, איציק שמולי, כי יצביעו בעד הצעת החוק לפיזור הכנסת. בתום התייעצות לילית, מסרו השניים כי "לא ניתן להמשיך ולקיים ממשלה שהדבר הכי קבוע בה הוא חוסר הוודאות". הם תקפו בדבריהם את נתניהו: "דווקא באחד המשברים הקשים שהיו כאן, תקציב המדינה נלקח בשבי על ידי ראש הממשלה בגלל שיקולים אישיים. אנו עושים את הכל כדי לשרת את אזרחי ישראל שזקוקים היום יותר מתמיד ליצירת מקומות עבודה, להנעה של המשק ולפריסת רשת ביטחון חברתית אמיתית שלא אפשריים בהיעדר תקציב. במקום שיתוק מתמשך וחילופי האשמות, עדיף לפזר את הכנסת וללכת כעת לבחירות".

אמש דווח בחדשות 12, כי גנץ מתכנן להודיע על תמיכתו בהצעת החוק של יש עתיד-תל"ם. בישיבה שערך בלשכתו עם בכירי כחול לבן, לחצו עליו המשתתפים לתמוך בהקדמת הבחירות, וגם קיבלו את הרושם כי הוא מתכוון לעשות זאת אלא אם כן תוגש הצעת פשרה מרחיקת לכת מצד הליכוד.

שר התקשורת יועז הנדל (דרך ארץ) הביע אף הוא את תמיכתו בהקדמת הבחירות, ואמר כי סיעתו תצביע בעד ההצעה אם זו תועלה בכנסת: "אני רואה רק מסלול אחד – הליכה לבחירות", אמר אתמול בריאיון לכאן ב'. "הממשלה לא מתפקדת מספיק טוב".

גם אם ההצעה לפיזור הכנסת תזכה לרוב, מדובר בקריאה טרומית בלבד, כך שלליכוד ולכחול לבן ייוותר פרק זמן של כשלושה שבועות להגיע לפשרה. ברקע מרחף ה-23 בדצמבר – אם התקציב לא יאושר עד תאריך זה, הכנסת תתפזר באופן אוטומטי.

תגיות:בני גנץרע"מ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה