חדשות בארץ

עבאס: לא פוסל את נתניהו; בל"ד: לא ראוי להנהגה

בריאיון לערוץ 20, אמר יו"ר רע"מ, מנסור עבאס, כי אינו פוסל שיתוף פעולה עם הליכוד וראש הממשלה נתניהו: "לא בכיס של אף אחד". עמיתו לרשימה המשותפת, יו"ר בל"ד מטאנס שחאדה: "משרת את נתניהו"

ראשי הרשימה המשותפת. מימין: עבאס (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ראשי הרשימה המשותפת. מימין: עבאס (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר מפלגת רע"מ, חבר הכנסת מנסור עבאס, ממשיך להרגיז את עמיתיו לסיעת הרשימה המשותפת.

בריאיון אמש (שלישי) לערוץ 20, התייחס עבאס ביותר מרמז לאפשרות של פילוג ברשימה המשותפת: "אם המשותפת תלך בדרך שאני מציג, אז כנראה יש סיכוי שהיא תמשיך להתקיים. אם הרשימה המשותפת תחזור על אותן טעויות ואותן עמדות שלא מביאות בשורה לחברה הערבית – היא מאבדת את ההצדקה לקיומה".

עבאס דחה בדבריו את הטענות נגדו על שיתוף פעולה בינו ובין הליכוד: "יש יחסים של חבר כנסת וממשלה. חצינו קו מסוים שתמיד שמו חברי כנסת ערבים ומפלגות ערביות בפינה – שהם בכיס של מישהו, במיוחד בצד שמאל. אמרתי: די לגישה הזאת, אנחנו לא שמאל ולא ימין, אנחנו נציגי הציבור הערבי שסובל, שעובר משבר חמור – קורונה, משבר כלכלי, משבר של פשיעה ואלימות שגואה בחברה הערבית".

"נבחר ציבור – ערבי או לא ערבי – צריך קודם כל לדאוג לציבור שלו", הוסיף עבאס. "לכן מיצבתי את רע"מ במקום נוח יותר, שאפשר להתמודד עם מגוון הדעות, המפלגות והזרמים בתוך הקשת הפוליטית בישראל – לא ימין ולא שמאל, לא בכיס של אף אחד".

עבאס טען כי "הוויכוח ברשימה המשותפת הוא לא אישי, אפילו לא מפלגתי – הוא ויכוח על דרך. אני לא רוצה להיות בכיס של אף אחד. אני רוצה לייצג את הצרכים של החברה שלי. מי שייתן לי אוזן קשבת, מי שיבוא לקראת – אני אסתכל על כך בגישה חיובית". בתשובה לשאלה האם, במידה וייערכו בחירות, ימליץ לאחר מכן על נתניהו לראשות הממשלה, ענה: "כוחו של פוליטיקאי לא להיות מובן מאליו. מבחינתי, כל הצעה שתבוא לשולחן – נדון בה, נשקול ואז נחליט".

יו"ר בל"ד, מטאנס שחאדה, הגיב בזעם על דבריו של יו"ר רע"מ. "לא פלא שח"כ מנסור עבאס בוחר בשופר של נתניהו והימין הקיצוני (ערוץ 20) בכדי להודיע על פרישתו מהרשימה המשותפת. דרך אותנטית לשרת את ביבי", כתב בטוויטר. "ח"כ עבאס לא ראוי להנהגה. אנחנו נמשיך מכאן".

תגיות:הרשימה המשותפתמנסור עבאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה