הנצפים ביותר

פחד מחטיפות, ושמש שזורחת בלילה: 11 משפחות מרתקות משתפות בחייהן של יהודים מסביב לעולם

איך מתנהלים חייהם של היהודים בברזיל, בשוויץ, באיטליה, בקולומביה, בסנטיאגו, בפנמה סיטי, בליטא, במקסיקו סיטי, בוונצואלה ובבואנוס איירס? מקבץ מרתק

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

רבקה תמים, אם ל-3 מסאו פאולו, ברזיל, מספרת על קהילה יהודית מיוחדת במינה, אנשים עם לב יהודי חם, יראת שמים ובעלי נתינה נדירה. מדינה עם נופים מדהימים, מפלי מים ואוצרות טבע, מזג אויר הפכפך ופחד מחטיפות. להמשך קריאה, לחצו כאן.

הבן של רבקה ב-rio de janeiro (בעיגול: רבקה תמים)הבן של רבקה ב-rio de janeiro (בעיגול: רבקה תמים)

 

דבי רוזנפלד מציריך שבשוויץ: אין אנטישמיות, אבל אסור לדבר ברחוב על ניצחון נס חנוכה; בליל שבת יש אורחים רבים, אך בשבת בבוקר הם כבר לא מחזיקים מעמד; אפשר לקנות הכל, אבל אין כמו התבלינים של שוק מחנה יהודה. להמשך קריאה, לחצו כאן.

דבי רוזנפלדדבי רוזנפלד

 

דבורה חזן מג’נבה, איטליה: גשרים עתיקים שנפלו ומשלוחי מנות יוקרתיים עם במבה אוסם, תיכון איטלקי עם מבחני בגרות ישראליים וחלוקת מצות על קטנוע של זמר נערץ, יהודים שלא יודעים את מוצאם וזקנים שנזכרים בשורשיהם. להמשך קריאה, לחצו כאן.

Nervi Génova, איטליהNervi Génova, איטליה

 

שריתה בריל מקולומביה מספרת על בית ספר אונליין לשעות אחר הצהרים ואביב ששורר כל השנה, נער בר מצווה שרוצה לקרוא בתורה בספרדית, ושלל פירות ט"ו בשבט מוזרים. להמשך קריאה, לחצו כאן.

 מדגין, קולומביה (צילום אילוסטרציה: shutterstock) מדגין, קולומביה (צילום אילוסטרציה: shutterstock)

 

יעל לוי מסנטיאגו מספרת על געגועים לביסלי ובמבה, עוזרת פרטית שלוש פעמים בשבוע, טבלת אקסל לאורחים, והפגנות סוערות ברחובות. להמשך קריאה, לחצו כאן.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

עדית מואפרה, אם ל-9 מפנמה סיטי מספרת על מדורת ל"ג בעומר בחצר בית הספר, על שיעור יהדות חגיגי לבנות בחדר המדרגות, על העוזרת שלא מגיעה, ועל בית כנסת יהודי על שפת הים "יש לנו הכל, אבל שום דבר לא דומה לארץ ישראל", היא אומרת. להמשך קריאה, לחצו כאן.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

רחלי שיינפלד מקובנה, ליטא, מספרת על שלג בל"ג בעומר ותפילת וותיקין בתשע בבוקר, על כיתת חיידר עם שני ילדים, וקרני שמש ב-11:00 בלילה, על פיצה טבעונית, וחליבת פרה לכבוד חג השבועות. להמשך קריאה, לחצו כאן.

בית משפחת שיינפלד, שלג בלבית משפחת שיינפלד, שלג בל

 

מעין אשר מוונצואלה מספרת על שומר צמוד בפתח הבניין ועל חברותא מתחת לעצי המנגו, על שאיבת מים מבורות ברחוב ועל תיק חימום חשמלי לארוחת צהריים. להמשך קריאה, לחצו כאן.

קולוניה טובר - מושבה בסגנון גרמני שבנו הגרמנים שהגיעו לפני מלחמת העולם השניה (צילום: מעין אשר)קולוניה טובר - מושבה בסגנון גרמני שבנו הגרמנים שהגיעו לפני מלחמת העולם השניה (צילום: מעין אשר)

 

לאונור טאריקה, אם ל-5 מבואנוס איירס: החתן שהחזיר בתשובה משפחה שלמה, מפגש בנוסח קורונה, עוגת מרמלדה ארגנטינאית שילד בן שמונה מכין, וגמ"חים למכירות בשר. להמשך קריאה, לחצו כאן.

ב- ב-

 

רותי טוויל ממקסיקו סיטי, אם ל-13, מספרת על עוזרות גויות שישנות בחדר צמוד בבית, שבת פארטי בערב שבת, סוכה ענקית בחצר, ואלכוג'ל על ידית העגלה. ומתי מנקים את הנעלים? להמשך קריאה, לחצו כאן.

בנופש בקונחונטו conjunto בקוארנבקה cuernavacaבנופש בקונחונטו conjunto בקוארנבקה cuernavaca

 

קוטי קרסיאנטה, אם לחמישה מוונצואלה, מספרת על חיים יהודיים תוססים בצל משטר רודני. מה עושים כשאין דלק בתחנות הדלק, כיצד נשים מספרד משתתפות בשיעור תורה בוונצואלה, ומה עושים כשאין אף לא חבילת סוכר אחת בסופר מרקט? להמשך קריאה, לחצו כאן.

וונצואלה (צילום: shutterstock)וונצואלה (צילום: shutterstock)

תגיות:הנצפים ביותריהודים מסביב לעולם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה