פעילות הידברות

"להיות בודד זה קשה יותר מלהיות רעב": ניצולת השואה במסר מצמרר

אסתי ליבר שרדה את שואת יהודי פולין כשהיא מסתתרת ביערות כילדה. אמה נרצחה מול עיניה, ובתושיה גדולה הצילה את אחותה הקטנה וביחד הן עלו לארץ. צפו בסיפורה המצמרר

  • ט"ו כסלו התשפ"א
אסתי ליבראסתי ליבר
אא

אסתי ליבר נולדה בפולין שלפני המלחמה, אחרי שהנאצים רצחו את הוריה לנגד עיניה היא נמלטה עם אחותה הקטנה ליערות והסתתרה שם. מדי שנה היא מקפידה לחזור על הסיפור המצמרר ומדגישה: "אנחנו חייבים לזכור ולא לשכוח".

אסתר מספרת כי "מדי שנה אני נוהגת להזכיר את הוריי רבקה ואליעזר בירנבוים השם ייקום דמם, שנרצחו בגיל צעיר מאוד על ידי חייליו של היטלר ימ"ש. כל התמונות והדברים שרואים היום מהשואה, לי זה עומד מול העיניים".

אסתי שרדה את אימי השואה, עלתה לארץ ישראל ועבדה במסירות נפש במשך שנים ארוכות כאחות בבית החולים רמב"ם, אלא שלעת זקנה היא חוששת, חוששת בגלל מצבה הכלכלי הלא פשוט ובעיקר חוששת מהבדידות. "זה נורא, להיות בודדה זה קשה לי", היא מספרת למתנדבי 'יד עזר לחבר', "בא לי לבכות משמחה שאתם מבינים אותי ושאכפת לכם".

כמו אסתי, אלפי ניצולי שואה חיים בארץ בתנאים מחפירים, בבדידות, בקור וללא מזון חם ותרופות. בפרויקט מיוחד לקראת חג החנוכה מגייסת 'הידברות' עבורם את הנדרש כדי לשרוד את החורף הקרוב, לתרופות, למזון חם, לקורת גג ולחימום.

לצורך החזקת הפרויקט הקדוש ומחמם הלבבות הזה, מציעה מחלקת החסד של 'הידברות' מספר אפשרויות לתרומה והשתתפות באמצעות קו הטלפון 073-222-1212.

במסלול הראשון, בתרומה חד פעמית של 180 שקלים יוזכר שמכם לברכה אצל גדולי ישראל לאחר הדלקת הנרות בערבי חג החנוכה. במסלול השני, בתרומה של 'חבילת חנוכה חם ומאיר' בעלות של 720 שקל (180 כפול 4 תשלומים), תקבלו מארז מיוחד, ובתוכה שמן סגולה מביתו של מרן שר התורה הרב קנייבסקי שליט"א. כמו כן, שמכם יוזכר לברכה אצל גדולי ישראל לאחר הדלקת נרות חנוכה.

במסלול השלישי והנחשק במיוחד, מסלול 'אמץ מבוגר', מוצע לפרוס חסות שנתית על יהודי ניצול שואה - כולל סיוע בחימום לחורף, במימון תרופות ומזון לאורך השנה ועוד, בסכום של 2,640 שקל (220 כפול 12 תשלומים). התורמים המסלול זה יזכו לשי יוקרתי ומיוחד - חנוכייה מפוארת מעשה ידי אמן מעוטרת בחריטות אומן, ובמרכזה תחריט מדהים קמע הנדיר מצופה בזהב 24 קראט, שחיבר מרן הבן איש חי עם שמות הקודש שמסוגלים לכל הישועות. 

120 קשישים נמצאים בחשיכה מתמדת כל השנה, בואו נאיר להם את החג. לתרומות חייגו 073-222-1212 או כנסו לכאן.

תגיות:בדידותניצולי שואהקשישיםפעילות הידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה