חדשות בארץ

בושה: חיילי צה"ל מאולצים להאזין להטפה מיסיונרית – בפקודה

בעקבות פרסום ב-0404 על תכנים מיסיונריים שנכללו בקורס עזרה ראשונה לטירונים בעיר הבה"דים, פנה ארגון "אור לאחים" לשר הביטחון ולרמטכ"ל בדרישה לשים קץ לתופעה החמורה

  • י"ג כסלו התשפ"א
חיילים בצה"ל בתפילה, ארכיון (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)חיילים בצה"ל בתפילה, ארכיון (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

(עודכן: 21:31)

חיילים בעיר הבה"דים נחשפו לתכני הטפה נוצריים במערך מג"ל, המכשיר טירוני 02 לתפקידים עורפיים בצה"ל. כך נחשף לראשונה ב-0404. ארגון "אור לאחים", העוסק במאבק במיסיון ובכתות, פנה אל שר הביטחון, הרמטכ"ל, הרב הצבאי הראשי ואל חברי הכנסת הדתיים והחרדים בדרישה לשים קץ לתופעה החמורה.

טירונים, שעברו במהלך הכשרתם קורס עזרה ראשונה, נחרדו לשמוע את המ"מ כשהוא מנסה להציג את הנצרות כדת של שלום וחסד. אחד החיילים סיפר, כי שאל בזעזוע מדוע מנסים ללמוד "חסד ורחמים" דווקא מנוצרים שרצחו מאות אלפי יהודים ללא רחמים במסעות הצלב ובפרעות – אבל לדבריו השתיקו אותו.

התלונות הגיעו גם מצד חיילים, שסיימו את לימודיהם בתיכון חילוני ממלכתי: "פשוט הזוי שדווקא בצה"ל מנסים לדחוף לנו תכני דת נוצרית. אין מקורות יהדות? חסר מה ללמד על עזרה לזולת מהתורה? למה בשיעור רפואי צריך להביא את אותו האיש? זה לא המורשת שלנו. אף אחד מהמפקדים לא ידע לענות על זה, ורק אמרו לנו ש'זו הוראה מגבוה וזאת המצגת שחייבים להעביר לכם'. זאת פשוט בושה".

חייל אחר אמר כי הוא "מרגיש חייל בצבא נוצרי ולא בצבא ההגנה לישראל. לא יכול להיות שזה החומר המועבר לחיילים במדינת היהודים, ולא יכול להיות שגם מחייבים אותנו לקחת חלק בשיעור הזה, שאותו מעביר קצין בצבא ההגנה לישראל. מבזים אותנו, משפילים אותנו, וממשיכים לדחוף את ההזיה השמאלנית והרפורמית המטורפת לכל צעיר בישראל באמצעות צה"ל".

הרב בנימין וולקן, מנהל המחלקה למאבק במיסיון ובכתות בארגון "אור לאחים", שיגר פנייה דחופה לשר הביטחון בני גנץ, לרמטכ"ל אביב כוכבי, לרב הצבאי הראשי תת-אלוף הרב אייל קרים, ולחברי כנסת דתיים וחרדים. במכתבו הביע כאב ותדהמה על כך שבצבא ניתנה יד חופשית להטפה מיסיונרית נוצרית המדברת בשבחו של אותו האיש, כאשר חיילים יהודים אולצו בפקודה להשתתף ולהאזין לדברים הנוגדים את אמונתם.

"הדברים מזעזעים כל נפש יהודית", כתב הרב וולקן. "אנו, העומדים בחזית מול הניסיונות המפוקפקים של מיסיונרים לשדל יהודים להמרת דת, רואים בתדהמה איך צה"ל הפך לפלטפורמה להעברה על דת של יהודים".

"אנו מקווים שתיפתח חקירת מצ"ח בנושא, כי לכאורה מדובר בעבירה על נהלים של הצבא", הוסיף הרב וולקן. "אנו דורשים לא רק לחקור את העוולה הזאת, אלא להציב פעולות שיוודאו שמקרים דומים לא יתרחשו".

מדובר צה"ל מסרו בתגובה, כי "מדובר במצגת ישנה שהפסיקו להציג לפני שנים. הטענה כי נעשה במצגת שימוש לאחרונה תיבדק". אלא שעל פי דיווח נוסף הערב ב-0404, המצגת הכוללת את התכנים המיסיונריים נמצאת עדיין באתר של מערך מג"ל.

תגיות:מיסיונריםצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה