נטורופתיה ורפואה טבעית

חומרי הדברה על מוצרי המזון שלכם: כך תסלקו אותם

מהי הדרך הטובה ביותר לנקות את הפירות והירקות שלכם מחומרי הדברה מזיקים?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

חומרי הדברה משמשים כחומר מגן על גידולי השדה, אך הם חומרים המזיקים לבריאות שלנו. רוב המגדלים משתמשים בהרבה חומרי הדברה וחומרים רעילים מזיקים, וזו עובדה שלא ניתן לערער עליה.

כדי להימנע מחומרי הדברה, הדרך הטובה ביותר היא לצרוך מזון אורגני, אם כי גם כאן המוצרים לא יהיו נקיים במאה אחוז מחומרים מזיקים. אלא שזה לא מעשי לרובנו, לא כל אחד יכול לקנות פירות וירקות במחירי עתק.

חומרי ההדברה שבפירות ובירקות עלולים לגרום לתופעות לוואי רבות. לעיתים ההשפעות של הרעלים לא מידיות, לפעמים זה לוקח זמן רב עד שחומרי ההדברה מתחילים להשפיע על הגוף, מפני שהם מתאספים ומצטברים בכבד ובכליות, ולגוף לא קל להיפטר מהם.

חשיפה מתמשכת וארוכת שנים לשאריות חומרי הדברה, אפילו בשיעורים נמוכים, יכולה להשפיע על הבריאות, במיוחד עקב העובדה שאנו צורכים יותר מזונות מעובדים ומתועשים ולגוף קשה להתמודד עם כל כך הרבה חזיתות: גם מזון מעובד, גם חומרי הדברה, גם מתח וכו'. כל זה מחליש את מערכת החיסון, מכביד על הכבד והכליות ויוצר עומס על מערכת העיכול.

ההצעה להסיר את הקליפה כדי להימנע מחומרי הדברה לא מומלצת, כי אז תאלצו להיפרד גם מחלק נכבד מהיתרונות הבריאותיים שיש בקליפת הפרי או הירק, כמו נוגדי חמצון, סיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים.

הדרך הטובה ביותר להוריד חומרי הדברה מפירות וירקות היא השריה שלהם בקערה עם מים, חצי כוס חומץ (רצוי חומץ תפוחים טבעי) וכף סודה לשתייה. השאירו את הפירות או הירקות מושרים במשך חמש עד עשר דקות, ושטפו במים נקיים.

אפשר להכניס לבקבוק שפריצר כוס מים, שתי כפות מיץ לימון או חומץ תפוחים וכף סודה לשתייה, לערבב ולהתיז על הפירות, להמתין 10 דקות ולשטוף.

השריה וקרצוף של הפירות במים עם סבון לא תעזור להסיר חומרי הדברה, היא רק תוסיף עוד חומרים כימיים ומסוכנים לגוף.

מומלץ לא לשטוף את הפירות והירקות לפני אחסונם במקרר, אלא רק לפני השימוש, מאחר שהדבר עלול להאיץ את צבירת הבקטריות ועובשים לא רצויים.

אם בכל זאת אתם מחליטים לשטוף, רצוי לייבש עם מגבות נייר לפני האחסון.

זוהרה שרביט היא נטורופתית N.D ומאבחנת על פי גלגל העין, בעלת ניסיון רב שנים בטיפול וייעוץ והנחיית סדנאות. להזמנת סדנא ללא עלות חייגי 073-2221290

תגיות:חומרי הדברהזוהרה שרביט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה