חדשות בארץ

"אף פעם לא תהיה לבד": ליהוא בן-בסה הובא למנוחות

חניך קורס הטיס, ליהוא בן-בסה ז"ל, שנספה בהתרסקות מטוס האימונים בדרום, הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בראשון לציון. אביו, שלמה, ספד לו: "סלח לי, עשיתי כמיטב יכולתי כאבא"

מסע ההלוויה (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)מסע ההלוויה (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אא

פרח הטיס, רב-טוראי ליהוא בן-בסה ז"ל, שנספה אתמול (שלישי) עם מדריכו, רב-סרן איתי זיידן ז"ל, באסון התרסקות מטוס האימונים בנגב, הובא אחר הצהריים למנוחות בבית העלמין הצבאי בראשון לציון. הלווייתו של זיידן התקיימה מוקדם יותר בקיבוץ שובל.

אביו של ליהוא, שלמה, ספד לו: "על מה חשבת בשניות האחרונות בחייך? האם סבלת? הכל היה מהיר – אבחת סכין מדויקת. סלח לי, בני. אתה נמצא עכשיו בכל דמעה שלי, ותמשיך לחיות בכל תא בגופי. סלח לי, עשיתי כמיטב יכולתי כאבא. אני מצטער ומכה על חטא שלא עשיתי יותר, שלא צלצלתי אליך כל יום מאז שעזבת את הבית".

"היית בחור שקט, ממעט לשתף", סיפר האב. "לפעמים הייתי מדמיין אותך בדרך לבית הספר, הייתי שואל את עצמי מה מעסיק אותך ברגעים האלה. מאז שהתגייסת עשיתי לעצמי מנהג לחשוב עליך כמה דקות ביום, לדמיין את מעשיך ומחשבותיך. עכשיו תהיה נוכח בכל שנייה בחיי. נכנסת לתוך לבי לעד, ואני נושא אותך אתי כל הזמן, עד הדופק האחרון. תנוח על משכבך בשלום, בני. אף פעם לא תהיה לבד, אני מבטיח".

אמו של ליהוא, שיבולת, ספדה לו מספר שעות לפני ההלוויה: "ליהוא שלי, ילד מדהים שאתה, כל כך בשמחה ובתקווה הלכת לשירות", כתבה. "התאפקתי לא לדבר איתך על הפחדים שלי – לא רציתי לעצור את התנופה והמחויבות שלך".

"ילד עדין, שקט, אבל יש בך כל כך הרבה כישרונות וחוכמה בכל תחום. בשלוש השנים האחרונות לקחת אחריות על עצמך וגם עלינו. עם אבא שלך, עם אחיך התאום ואיתי. אפשר היה תמיד לסמוך עליך, להישען, לדבר. בשיחות, על כל נושא, ידעת תמיד לסדר את הדברים נכון – למדתי ממך כל כך הרבה".

"מאיפה שאבת את הידע וההיגיון הבריא?", הוסיפה האם השכולה. "כמו מתנה משמיים, היה בך שקט מיוחד וביטחון פנימי שאין לי מושג מאיפה השגת. מה נעשה בלעדיך, מתוק שלי?".

תגיות:חיל האווירתאונת אימונים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה