חדשות בארץ

"אני לא יכול לעמוד בזה, תנו לי למות בשקט": הנער שברח מבית החולים סגר מעגל עם הרב שחיזק אותו

לפני 5 שנים ברח אוראל בן ה-16 מבית החולים, לאחר שסירב לקבל טיפולי כימותרפיה. יהודה משי זהב, מייסד זק"א, גייס את הרב גרוסמן, שהצליח לחזק את הנער וגרם לו לחזור לטיפולים. השבוע, אוראל סגר מעגל כשהרב גרוסמן חיתן אותו

מתוך עמוד הפייסבוק של יהודה משי זהבמתוך עמוד הפייסבוק של יהודה משי זהב
אא

השבוע העלה יהודה משי זהב, מייסד ארגון זק"א, פוסט על סגירת המעגל המרגשת של אוראל, בעבר נער חולה בסרטן, עם הרב יצחק דוד גרוסמן:

"לפני כ-5 שנים קבלתי פנייה להתערבות בסיפור קשה ורגיש", כותב משי זהב, "נער בן 16 מטבריה חולה בסרטן זה שנה וחצי ברח מבית החולים רמב"ם כי הוא מסרב לקבל טיפול כימותרפי. בית החולים הודיעו לשירותי הרווחה שהוא ברח, הם פנו לבית המשפט שהוציא צו הבאה. המשטרה החלה לחפש אותו, לאחר יממה מצאה אותו והחזירה אותו לבית החולים. עתה הוא ברח שוב.

 צולם לפני 5 שנים בבית החולים צולם לפני 5 שנים בבית החולים

עורך דינו, אפי דמרי, סיפר אז כי הנער ביקש שיפסיקו להכאיב לו ושישחררו אותו. לדברי הפרקליט, הרופאה אמרה לו שאם הוא יסרב לקבל את הטיפול, היא תדאג שיגיעו שוטרים, יקשרו אותו למיטה עם אזיקים, והיא תיתן לו את הטיפול בכוח. הוא ביקש והתחנן על נפשו 'אני לא יכול לעמוד בזה, תנו לי למות בשקט', התחנן הנער. לאחר שהוא סורב, כשהיה לבדו, ניתק הנער את כל המכשירים שהיו מחוברים אליו, לבש את בגדיו, וברח שוב מבית החולים.

סיפורו האישי והמרגש של אוראל הפך לנחלת הכלל, ורבים התפללו שישוב לטיפולים ויחלים במהרה.

פניתי אז אל הרב גרוסמן וביקשתי את התערבותו במקרה המצער. אמרתי לרב גרוסמן: 'עזוב הכל, אני בדרך אליך, אני בא לאסוף אותך, הולכים ביחד לחפש את הנער. זה מקרה של פיקוח נפש שאי אפשר לדחותו'. נסענו לבית החולים רמב"ם בחיפה, שם נפגשנו עם סגן מנהל ביה"ח ד"ר מיקי הלברטל, ועם הצוות הרפואי של המחלקה האונקולוגית. קיבלנו הבטחה מבית החולים שיתנהגו עם הנער בעדינות וברגישות. משם המשכנו אל הרב דב קוק מטבריה, ששימש כרב המשפחה.

אחרי מאמצים רבים הצלחנו לאתר את הילד במקום מחבואו. במשך שעה ארוכה חיזק הרב גרוסמן את הילד ומשפחתו. אני זוכר איך הורדתי דמעות כשאוראל התרפק על הרב בבכי תמרורים, והרב חיבק אותו כמו אב את בנו. לאחר מסע שכנועים ארוך, אוראל התרצה. החזרנו אותו לבית החולים והוא התחיל לקבל את הטיפול הכימותרפי".

השבוע נסגר המעגל, כשהרב גרוסמן חיתן את אוראל עם שלומית, בוגרת מוסדות החינוך של 'מגדל אור', אותם ייסד הרב גרוסמן. "את ההתרגשות על פניהם של הנוכחים ופניו של הרב גרוסמן לא ניתן לתאר במילים", כתב משי זהב וסיים באיחולי ברכה: "נאחל לזוג היקר מזל טוב והרבה אושר ובריאות!".

 

תגיות:הרב גרוסמןסגירת מעגל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה