חדשות בעולם

ברכה מן השמיים: לא תאמינו איך הבחור הזה הפך למיליונר 

ג'ושוע האטגלונג הפך למליונר בשנייה אחת כשאבן מסתורית התרסקה מהשמיים אל תוך ביתו 

אא

הרבה אנשים מתעשרים כתוצאה מירושה או זכיה, אבל כמה אנשים אתם מכירים שהתעשרו מנפילה של מטאוריט? זה היה המקרה של ג'ושוע האטגלונג, כאשר מטאוריט בשווי 1.8 מיליון דולר התרסק על גג ביתו. על פי העיתון "דיילי מייל", יצרן ארונות הקבורה האינדונזי היה באמצע בניית ארון כאשר הסלע הקוסמי פרץ אל תוך ביתו בצפון סומטרן, והשאיר בגג חור של 6 ס"מ. "כשהרמתי אותה, האבן הייתה חמה," אמר ג'ושוע. "רעש ההתרסקות היה חזק כל כך, שגם חלקים מהבית רעדו". לאחר מכן כתב הוטגלונג לחבריו איך "נפל לפתע נפל סלע שחור מהשמיים". הוא הוסיף כי אמנם הופתע, "אבל מה שזה לא יהיה, אני מקווה שזה סימן טוב למשפחתנו".

בתחילה לא היה האטגלונג מודע לחשיבות הסלע. למרות זאת הוא החליט לבדוק אותו על ידי אנשי מקצוע. פגישה עם אספן מומחה גילתה שהסלע נחשב ליקר ביותר עבור מדענים. מחיר המטאוריטים מחושב לפי גרמים, ויכול לנוע בין 0.50 $ ל -5 $ לגרם. סלעים נדירים, לעומת זאת, יכולים להימכר במחיר של עד 1,000 דולר לגרם. הסלע של האטגלונג היה כזה.

המטאוריט זוהה כסוג נדיר ביותר, מה שהופך אותו לאחד המשמעותיים ביותר שנתגלו. למעשה, הסלע יקר ערך כל כך, שאפילו מומחה המטאוריטים האמריקני ג'ארד קולינס קיבל הודעה על כך. "הטלפון שלי התמלא בהודעות", הוא אומר. "מיהרתי לגייס סכום כסף והלכתי למצוא את ג'ושוע". המטאוריט הוערך ב-857 דולר לגרם, ולהוטגלונג לא הייתה כוונה למכור את הסלע בנתחים. הוא הסכים אך ורק להחלפה מלאה עם קולינס, עבור 1.85 מיליון דולר. קולינס אבטח את המטאוריט והעביר אותו חזרה לארצות הברית, שם הוא נרכש על ידי הרופא ואוסף המטאוריטים ג'יי פיאטק. בינתיים, שלושה שברים נוספים נמצאו לא רחוק מביתו של האטגלונג. אחד מהם נמצא בשדה אורז סמוך. תומאס ג'אמלודין, ראש הסוכנות לאווירונאוטיקה וחלל באינדונזיה, אומר שהסבירות הסטטיסטית לנחיתת סלע באזור מגורים היא נדירה ביותר. "כמות המטאוריטים גדולה מאוד בחלל", מסביר ג'מאלודין. "אך רובם נופלים במקומות רחוקים מיישובים, כמו אוקיינוסים, יערות או מדבריות."

כך או כך נראה שעושר אכן יכול ליפול מהשמיים, ברגעים הכי פחות צפויים.

תגיות:מליונרג'ושוע האטגלונג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה