חדשות בעולם

ביידן: "הכהונה שלי לא תהיה קדנציה שלישית של אובמה"

בריאיון ראשון לתקשורת מאז ניצח בבחירות לנשיאות ארצות הברית, אמר ג'ו ביידן כי הממשל היוצא החל במאמצים "כנים" להעברת השלטון: "אני אופטימי". הוא הבהיר, כי אינו מתכוון להשתמש במשרד המשפטים כדי לחקור את הנשיא היוצא דונלד טראמפ

ביידן (תמונה: שאטרסטוק)ביידן (תמונה: שאטרסטוק)
אא

הנשיא הנבחר של ארצות הברית, ג'ו ביידן, אמר הלילה (בין שלישי לרביעי) כי הממשל בראשותו לא יהיה "קדנציה שלישית של אובמה". בריאיון לרשת NBC – הראשון מאז ניצח בבחירות לנשיאות – אמר ביידן: "אנחנו עומדים מול עולם אחר לחלוטין מזה שהיה בממשל אובמה-ביידן. הנשיא טראמפ שינה את הנוף – זה הפך ל'אמריקה תחילה', כשהמשמעות הייתה 'אמריקה לבדה'".

"אמריקה חוזרת", הצהיר ביידן. "שוחחתי עם יותר מ-20 מנהיגים בעולם. כולם מרוצים וגם נרגשים מכך שאמריקה תחדש את תפקידה בעולם ותפעל לבניית קואליציות".

ביידן השיב בחיוב לשאלה האם ישקול לכלול בממשלו נציג מהצד הרפובליקני של המפה הפוליטית: "אני רוצה שהמדינה תהיה מאוחדת. אנחנו לא יכולים להמשיך בדיאלוג הארסי הזה, זה צריך להסתיים". עם זאת, הוא הדגיש כי מינוי שכזה "אינו צפוי בקרוב".

הנשיא הנבחר התייחס לאור הירוק שנתן ממשל טראמפ לתחילת הליך חילופי השלטון. לדבריו, אנשי הממשל היוצא החלו כבר ביצירת קשר עם אנשיו, והם עושים מאמצים "כנים". הוא ציין, כי הנשיא היוצא לא שוחח איתו: "אני מניח שראש הסגל שלו וראש הסגל שלי שוחחו. לא שמעתי ממנו. זו התחלה איטית, אבל אנחנו מתחילים. יש לנו עוד חודשיים, אז אני אופטימי שניתן יהיה להתקדם".

ביידן אמר, כי בתקופת מאה הימים הראשונים שלו כנשיא הוא יתמקד בטיפול במשבר הקורונה, ויפעל לביטול מדיניותו של ממשל טראמפ בתחומי ההגירה והאקלים. הוא הבהיר, כי אינו מתכוון להשתמש בסמכויותיו של משרד המשפטים כדי לפתוח בחקירה נגד טראמפ: "אני לא אעשה את מה שהנשיא הזה עושה, לא אשתמש במשרד המשפטים ככלי להתעקש על כך שמשהו קרה. אני ממוקד בהחזרת הציבור האמריקני למקום שבו תהיה לו ודאות מסוימת, ערבות לכך שהוא 'יכול לעשות את זה'. מעמד הביניים והמעמד העובד נמחץ – זה המוקד שלי".

צוות המעבר של ביידן הודיע שלשום על סדרת מינויים לתפקידי מפתח בממשל החדש. אנתוני בלינקן, יועצו המדיני הקרוב של ביידן, יכהן כמזכיר המדינה הבא של ארצות הברית, וג'ייק סאליבן ימונה ליועץ לביטחון לאומי בבית הלבן.

בלינקן, בן 58, בן להורים יהודים, מונה ב-2009 ליועצו של ביידן לביטחון לאומי כאשר זה כיהן כסגן הנשיא בממשל אובמה. ב-2013 הוא שימש כסגן היועץ לביטחון לאומי, ובהמשך כיהן כסגנו של מזכיר המדינה לשעבר ג'ון קרי. סאליבן הינו יועץ ותיק של ביידן ושל מזכירת המדינה לשעבר, הילרי קלינטון.

מינויים נוספים של ביידן פונים לקהלי היעד המגוונים של המפלגה הדמוקרטית. לינדה תומס גרינפילד, אישה אפרו-אמריקנית, תמונה לשגרירה באו"ם, ואלחנדרו מיורקס ההיספאני ימונה לשר לביטחון המולדת. מזכיר המדינה לשעבר, ג'ון קרי, ימונה לשליחו המיוחד של הנשיא הנבחר לענייני אקלים, וירכז את ההתמודדות עם ההתחממות הגלובלית. המינוי האחרון עליו הוכרז בשלב זה הוא של אבריל היינס, שתכהן כראש המודיעין הלאומי. על פי דיווחים בארצות הברית, ביידן מתכוון למנות את ג'נט ילן לשרת האוצר. ילן בת ה-74 כיהנה בתקופת ממשל אובמה כיו"ר הפדרל ריזרב, הבנק המרכזי של ארצות הברית

תגיות:דונלד טראמפג'ו ביידן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה