חדשות בעולם

ממשל טראמפ הודיע: נשתף פעולה עם הליך העברת השלטון

יו"ר מנהלת השירותים הכלליים הודיעה לנשיא הנבחר ג'ו ביידן, כי ניתן להתחיל בהכנות לחילופי הממשל. הנשיא היוצא דונלד טראמפ מסר כי הורה לאנשיו לשתף פעולה עם הליך המעבר השלטוני, אולם הבהיר כי ימשיך במאבקו המשפטי: "לא נוותר"

טראמפ וביידן (תמונות: שאטרסטוק)טראמפ וביידן (תמונות: שאטרסטוק)
אא

"אור ירוק": אמילי מרפי, יו"ר מנהלת השירותים הכלליים (GSA) – הגוף בממשל האמריקני, המספק למנצח בבחירות לנשיאות ולאנשיו את המשאבים והשירותים הדרושים להם לקראת כניסת הממשל החדש לתפקידו – הודיעה הלילה (בין שני לשלישי) לנשיא הנבחר ג'ו ביידן כי ניתן להתחיל בהכנות לחילופי הממשל.

זמן קצר לאחר שכלי התקשורת בארצות הברית דיווחו על ההתפתחות החדשה, אישר הנשיא היוצא דונלד טראמפ כי הורה לאנשיו לשתף פעולה עם הליך המעבר השלטוני: "נמשיך במאבק המשפטי שלנו, ואני מאמין שננצח", כתב בטוויטר. "עם זאת, לטובת ארצנו אני ממליץ לאמילי ולצוותה לעשות את מה שצריך לעשות בכל הנוגע לפרוטוקולים הראשוניים, ואמרתי לצוות שלי לעשות אותו דבר".

בשבועות שחלפו מאז הבחירות לנשיאות, נמתחה על מרפי ביקורת מהצד הדמוקרטי על התמהמהותה בהכרזה על תחילת הליך המעבר. במכתב ששלחה לביידן, כתבה מרפי: "אני מתייחסת לתפקיד שלי ברצינות, ובשל ההתפתחויות האחרונות הקשורות לאתגרים המשפטיים ולאשרור תוצאות הבחירות, אני מעבירה מכתב זה היום כדי לספק לך גישה למשאבים ולשירותים".

בצל הערעורים המשפטיים שהגיש טראמפ על תוצאות הבחירות, נמנעה מרפי במכתבה מלכנות את ביידן "הנשיא הנבחר". היא הדגישה כי קיבלה את החלטתה "באופן עצמאי, בהתבסס על החוק ועל העובדות הנוכחיות", וכי לא הייתה נתונה ללחץ מצד גורמים בבית הלבן באשר "לתוכן או לתזמון" של ההחלטה.

מנכ"ל צוות המעבר של ביידן, יוהנס אברהם, מסר בתגובה כי החלטתה של מרפי הינה "צעד נדרש על מנת להתחיל בהתמודדות עם האתגרים הניצבים בפני האומה שלנו, כולל השגת שליטה במגפה והחזרת הכלכלה למסלול. בימים הקרובים, אנשי צוות המעבר ייפגשו עם הגורמים הפדרליים כדי לדון בתגובה למגפה, לקבל מידע מלא על האינטרסים הביטחוניים שלנו ועל מאמציו של ממשל טראמפ".

מספר שעות לאחר מכן סיפק טראמפ הבהרה נוספת בטוויטר על כוונתו להמשיך בהליכים המשפטיים: "מה הקשר בין אישור ל-GSA לעבוד באופן ראשוני עם הדמוקרטים לבין זה שאנחנו ממשיכים בניהול העתירות השונות שלנו בנוגע למה שיתבררו כבחירות המושחתות ביותר בהיסטוריה הפוליטית של ארצות הברית? אנחנו מתקדמים במלוא המהירות. לעולם לא נוותר להצבעות מזויפות".

צוות המעבר של ביידן הודיע אמש על סדרת מינויים לתפקידי מפתח בממשל החדש. אנתוני בלינקן, יועצו המדיני הקרוב של ביידן, יכהן כמזכיר המדינה הבא של ארצות הברית, וג'ייק סאליבן ימונה ליועץ לביטחון לאומי בבית הלבן.

בלינקן, בן 58, בן להורים יהודים, מונה ב-2009 ליועצו של ביידן לביטחון לאומי כאשר זה כיהן כסגן הנשיא בממשל אובמה. ב-2013 הוא שימש כסגן היועץ לביטחון לאומי, ובהמשך כיהן כסגנו של מזכיר המדינה לשעבר ג'ון קרי. סאליבן הינו יועץ ותיק של ביידן ושל מזכירת המדינה לשעבר, הילרי קלינטון.

מינויים נוספים של ביידן פונים לקהלי היעד המגוונים של המפלגה הדמוקרטית. לינדה תומס גרינפילד, אישה אפרו-אמריקנית, תמונה לשגרירה באו"ם, ואלחנדרו מיורקס ההיספאני ימונה לשר לביטחון המולדת. מזכיר המדינה לשעבר, ג'ון קרי, ימונה לשליחו המיוחד של הנשיא הנבחר לענייני אקלים, וירכז את ההתמודדות עם ההתחממות הגלובלית. המינוי האחרון עליו הוכרז בשלב זה הוא של אבריל היינס, שתכהן כראש המודיעין הלאומי. על פי דיווחים בארצות הברית, ביידן מתכוון למנות את ג'נט ילן לשרת האוצר. ילן בת ה-74 כיהנה בתקופת ממשל אובמה כיו"רהפדרל ריזרב, הבנק המרכזי של ארצות הברית.

תגיות:דונלד טראמפג'ו ביידן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה