סיפורים אישיים

אנשים שכדאי להכיר: 11 סיפורים וסרטונים של אנשים גדולים מהחיים

נוח הרץ, חנה יעל מוזס, עמית אליהו, גר הצדק הסיני, ארד אלבז, תומר אליהו, מיכל כהן חי, אריאלה סביר ועוד: 11 סיפורי חיים של אנשים מופלאים

  • ט' כסלו התשפ"א
אא

עמית אליהו: "הגעתי עד ליערות הגשם של קונגו, כדי להבין שיש אלוקים". עמית אליהו החליט שברצונו להגיע למקום המרוחק ביותר על פני כדור הארץ ולפגוש את האנשים שהציביליזציה לא הגיעה אליהם. הוא הסתנן ליערות הגשם בקונגו, חי עם השבטים הפרימיטיביים, ויצא משם אדם חדש. "הייתי צריך להגיע לקצה העולם, כדי להבין שהאושר הגדול נמצא כאן", הוא אומר. להמשך קריאה, לחצו כאן.

עמית אליהועמית אליהו

 

גר הצדק הסיני: "תמיד האמנתי שיש אלוקים – אבל לקח לי הרבה זמן למצוא אותו". יעקב עקיבא פרידמן – לשעבר האו ג'יאנג – תמיד ידע שיש עוד משהו, אבל הוא לא ידע מה. אחרי ילדות בסין, מסע לארה"ב והיכרות עם הנצרות והאסלאם, הוא הגיע לבסוף למקום שממנו התחיל הכל, התגייר ועלה לארץ ישראל. "לילה אחד קראתי את ספר דברים", הוא נזכר, "והתחלתי לבכות כמו מטורף. הרגשתי כאילו כל מילה בספר הזה, מגהצת את הלב שלי. כאילו נשרפתי באש". להמשך קריאה, לחצו כאן.

יעקב עקיבא פרידמן ומשפחתויעקב עקיבא פרידמן ומשפחתו

 

"זעקתי לבורא עולם – תחזיר לי את הידיים": סיפור חייו המצמרר של בן ה-100. הסרטון שתאהבו:

 

נוח הרץ: "החיים בשבי היו מתנה גמורה מאלוקים". כשנוח הרץ התעורר כטייס צעיר בשבי הסורי, עם רגל קטועה ואישה הרה שהשאיר מאחור – הוא חשב שנפלו עליו השמיים. אבל שמונה וחצי חודשים של הישרדות, בצמא, ברעב, בייסורי גיהינום ובבדידות שאין לה אח ורע – לימדו אותו שהחיים הם דווקא מתנה. ושאין עוד מלבדו. ריאיון מיוחד. להמשך קריאה, לחצו כאן.

נח הרץנח הרץ

 

אל חיק היהדות: "בגיל 16 גיליתי לראשונה את אלוקים": חנה יעל מוזס גדלה על מצע החינוך הסובייטי, במשפחה יהודית-חילונית, כאשר המסלול שעברה היה זהה לגמרי למסלול שעובר על עוד מיליוני ילדים סובייטים, שחונכו מאז שנולדו להכיר רק את מה שמלמדים אותם בבית הספר. מה שאומר – שהטבע הוא השולט בעולם וכל מה שיש לנו הוא רק מה שהעיניים רואות והמדע מוכיח. על הבסיס הזה גדלתי, בלי שום אמונה בכוח עליון, וודאי שלא סממן דתי כלשהו, לא בבית ולא בבית הספר.בגיל 16 היא נחשפה לראשונה לדת, ומאותו רגע החלה בתהליך תשובה שלא פוסק עד היום. "דווקא כשהרגשתי 'על הגובה', החליט הקב"ה להעמיד אותי בניסיון נוסף", היא מספרת. להמשך קריאה, לחצו כאן.

(בעיגול: חנה יעל מוזס)(בעיגול: חנה יעל מוזס)

 

"איפה היה אלוקים בשואה? בזכות התשובה שקיבלתי לשאלה הזו - חזרתי בתשובה"" ארד אלבז מעולם לא חשב שיום יבוא והוא ייהפך לתלמיד ישיבה, אך השאלה איפה היה אלוקים בשואה הביאה אותו לחקר שורשים מעמיק ביהדות, וכשקיבל את התשובה (שלא ציפה לה) ידע שאין עוד טעם לברוח מהאמת. להמשך קריאה, לחצו כאן.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

קידוש השם מצמרר: "היד שלי נקטעה, אבל אני מאמין באלוקים ויודע שהכל לטובה". בחור צעיר מספר כיצד עבר בנס ניתוח בן 14 שעות בהדסה עין כרם, ובמהלכו נלחמו הרופאים על חייו. "הייתי בתרדמת, וברוך ה' הניתוח הסתיים והכל בסדר. נקטעה לי כל היד, ואין לי את יד שמאל. נשארתי רק עם יד ימין אבל אני חזק ברוך השם, אני מאמין באלוקים ויודע שכל מה שהוא עושה זה לטובה. השם נותן לי כוחות". צפו:

 

"חשתי שאבי המנוח מחבק אותי ומספר על אלוקים": תומר מיכאל היה שחקן כדורגל מצליח כשאיבד את אביו. האובדן והגעגועים, באופן מופלא, שלחו אותו לחפש תשובות – אותן מצא, לבסוף, ביהדות. להמשך קריאה, לחצו כאן.

תומר מיכאלתומר מיכאל

 

"כשבעלי נפטר, הרגשתי חיבוק מנחם של אלוקים": מיכל כהן חי איבדה לפני שלוש שנים בפתאומיות את בעלה, ונותרה אלמנה עם ארבעה ילדים. מתוך הקושי הזה, היא אומרת, היא הרגישה שהוענקו לה כוחות מיוחדים. היום, היא מלמדת נשים לצמוח מתוך משבר, ומלווה אותן במסעותיהן. להמשך קריאה, לחצו כאן.

מיכל כהן חי (צילום: מתוך פייסבוק)מיכל כהן חי (צילום: מתוך פייסבוק)

 

אריאלה סביר: "אט אט הבנו שאלוקים נתן לנו את חגי כמתנה ולא כעונש. מי נמצא בחושך? מי ששוכח מאין הוא בא ולאן הוא הולך. מי ששוכח שיש בורא לעולם, מי ששוכח שאנחנו כאן, בעולם הזה, רק בפרוזדור שלפני הטרקלין". להמשך קריאה, לחצו כאן.

(בעיגול: אריאלה סביר)(בעיגול: אריאלה סביר)

 

"הייתי בן 10. פעמיים ביקרתי במלתעותיו של מלאך המוות, ד"ר מנגלה. הייתי בתוך תא גזים, ובשבעה מחנות השמדה שונים. ואני עדיין מאמין באלוקים". צפו בסיפור המצמרר של ניצול אושוויץ באדיבות בית חב"ד:

תגיות:סיפורים אישייםמגזין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה