סיפורים אישיים

זה מה שעשה הבעל הצעיר, כשהרופאים קצבו לאשתו חודש וחצי של חיים

"יש לי תינוקת בת שמונה חודשים, וגילו אצל אשתי את המחלה הנוראה בעצמות. הרופאים אמרו לי בנחרצות שאין מה לעשות והיא אמורה לחיות מקסימום עוד חודש וחצי. מה אני עושה עכשיו?!" מטלטל

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"רבים מגדולי ישראל אמרו שהשואה הנוראה אירעה דווקא ליהודי אשכנז, שהיו מלאים מצוות כרימון, בגלל שדיברו בבתי הכנסיות דברים בטלים, ואילו המשחית לא פגע ביהדות ספרד, מרוקו ותוניס, ששמרו על לשונם ולא דיברו בבתי הכנסיות, בפרט לא בשעת התפילה וקריאת התורה. כשהחלה מגיפת הקורונה הורו לנו גדולי ישראל שליט"א להתחזק מאד בנושא הזה, של השתיקה בשעת התפילה, מתחילתה ועד סופה. כביכול הקב"ה פנה אלינו ואומר לנו: "צאו מבתי הכנסיות שלי! מי ביקש זאת מידכם רמוס חצרי! אל תבואו לבית הכנסת ואל תדברו בתוכם בשעת התפילה!", במילים אלו פותח הרב שמואל ברוך גנוט את טורו השבועי ב"יתד נאמן". הוא מוסיף ומספר סיפור אמיתי שהתרחש לאחרונה.

"ידידי הרה"ג רבי מאיר אזרזר שליט"א, מחכמי התורה באלעד, כיהן שנים רבות כרב קהילת 'שובה ישראל' בהונג קונג והוא נמצא בתקופה זו במרכז להנחלת ערכי היהדות במזרח- הרחוק, נוסע מאלעד לתיאלנד ובחזרה, הלוך ושוב", מספר הרב גנוט.

לפני חג הפסח האחרון ניגש הרב אזרזר לרב גנוט, וסיפר לו את הסיפור המרטיט הבא: "היה זה לפני מעט יותר משנה", מספר הרב אזרזר, "הייתי בארצות הברית כדי לדבר עם אחד הנגידים ולעניין אותו לתמוך בסמינרים של קירוב רחוקים שאנו עורכים במזרח הרחוק. דקות ספורות לפני הפגישה, הסלולרי שלי צלצל ללא הרף. 'הרמתי ואמרתי למתקשר: 'גלעד, אני חייב להיכנס פה לפגישה דחופה, אנא אחזור אליך עוד רבע - חצי שעה'. כתגובה הוא פורץ בבכי נסער ואמר: 'הרב חיתן אותי לפני שנתיים. יש לי תינוקת בת שמונה חודשים, וגילו אצל אשתי את המחלה הנוראה בעצמות. הרופאים אמרו לי בנחרצות שאין מה לעשות, והיא אמורה לחיות מקסימום עוד חודש וחצי. מה אני עושה עכשיו?!"

"נדהמתי", מספר הרב אזרזר. "אמרתי לו: 'תקשיב גלעד, דבר ראשון אתה לוקח מחר בבוקר את התינוקת שלך, נכנס איתה לבית הכנסת, דופק על הבימה ואומר: 'אם אתם לא רוצים שהתינוקת שלי תהיה יתומה, אני מבקש מכם לקבל על עצמכם כל אחד ואחד מכם, לא לדבר בשעת התפילה'. דבר שני, מחר בערב אני נוחת בישראל, תבוא לאלעד ונטכס עצה מה לעשות'. יומיים לאחר מכן נפגשנו באלעד. אמרתי לו: "אם היו אומרים לך שיש איזה רופא בבוסטון, או שלרב פירר יש רעיון, בסדר. אתה חושב שאתה יכול לסמוך על בני אדם. אבל כעת הרופאים הודיעו לך בנחרצות שאין שום רופא או אדם בעולם שיכול להושיע את אשתך, אז כל כולך נתון לחסדיו של בורא העולם!'".

"שמע לעצתי ואני מבטיחך נאמנה שתגדל בנים ונכדים יחד עם אשתך. תדפיס 5000 'שטרי קבלה' עם התחייבות שלא לדבר בשעת התפילה במשך ארבעים יום ותחתים 5000 יהודים". וכך היה, גלעד נכנס לרבינו מרן ראש הישיבה הגרי"ג  אדלשטיין שליט"א, שאמר לו: 'תיכנס מיד לפוניבז', ותחתים את כל הבחורים על ה'קבלה' המצוינת הזאת'.

"הוא עלה מיד לישיבת פוניבז' והחתים המונים. כך עבר מבית כנסת לבית כנסת ומישיבה לישיבה והחתים אנשים בזה אחר זה, עד שהחתים 5000 יהודים, שקיבלו על עצמם שלא לדבר ארבעים יום דברים בטלים בבית הכנסת.

"לפני כחודשיים נסעתי עם 'ערכים' במסע לפולין. בכיתי ליד קברו של בעל התוספות יום טוב בקראקא וזעקתי: 'אתה, רבינו הקדוש, הבטחת ב'מי שבירך' שחיברת למי שלא מדבר בשעת התפילה, שיזכה לבנים ובני בנים. והנה בעלה של רבקה אסתר בת נעמי החתים 5000 יהודים שלא לדבר בשעת התפילה'...

"האישה כעת בריאה ושלמה. הגידול נעלם. מרוב שמחה והתלהבות הדפיס בעלה עוד 5000 'שטרי קבלה' שלא לדבר בשעת התפילה והוא מחתים עליהם אלפי יהודים", סיפר הרב אזרזר לרב גנוט.

הרב גנוט מסיים את הסיפור המפעים, ומציין כי בספר 'דרך משה' (שחיברו אחד מהקדמונים) מבאר את דברי חז"ל "דֶבֶר בעיר אל יכנס אדם לבית הכנסת, שמלאך המוות מפקיד שם כליו", כך: "שכשמדברים שיחת חולין באמצע התפלה גורמים שיוכל המלאך המוות להפקיד שם כליו ולגרום מוות לעולם רח"ל. ודֶבֶר הוא מלשון דיבור, שהדֶבֶר בא לעולם מחמת הדיבורים בטלים שבבית הכנסת... כי המדבר באמצע התפילה גורם למגיפה שימותו נפשות מבני ישראל".

הרב אליהו עמר ב-5 דקות עוצמתיות על קדושת בית הכנסת:

מדוע חשוב לשתוק בשעת התפילה?

החלום שמסעיר את המגזר

"פעמיים עוררו אותי משמים ולא התייחסתי"

המתפללים קיבלו על עצמם שתיקה בבית הכנסת - וחולה אנוש החל להחלים

תגיות:שתיקהגידולתפילה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה