חדשות בארץ

איראן מאיימת: נגיב בנחרצות נגד כל פגיעה בנוכחותנו בסוריה

בתגובה לתקיפת חיל האוויר בסוריה, הזהיר דובר משרד החוץ של איראן מפני פגיעה בנוכחות ה"מייעצת" של ארצו בסוריה: "תגובתנו תהיה נחרצת"

(אילוסטרציה: שאטרסטוק)(אילוסטרציה: שאטרסטוק)
אא

משרד החוץ של איראן הגיב היום (ראשון) על תקיפת חיל האוויר בסוריה, שכוונה בין היתר נגד מטרות של כוח קודס האיראני. בהודעת דובר המשרד, סעיד חטיבזאדה, נמסר כי "המשטר הציוני יודע היטב, כי תקופת ה'פגע וברח' הסתיימה, ולכן הוא מאוד זהיר".

חטיבזאדה הכחיש, כי בתקיפה הישראלית נהרגו חיילים איראניים או אנשי משמרות המהפכה. הוא חזר בדבריו על הטענה האיראנית הקבועה, לפיה לארצו אין כוחות צבאיים בסוריה, אלא היא מחזיקה בה יועצים ביטחוניים בלבד. הדובר האיראני הוסיף והזהיר כי "באופן טבעי, אם מישהו ינסה לפגוע בנוכחות מייעצת זו, תגובתנו תהיה נחרצת".

בלילה שבין שלישי לרביעי, תקפו מטוסי קרב של צה"ל בסוריה מטרות צבאיות השייכות לכוח קודס ולצבא הסורי, זאת בתגובה להנחת המטענים סמוך לגדר הגבול. בתקיפה נפגעו מחסנים, מפקדות ומתחמים צבאיים, וכן סוללות טילי קרקע אוויר. כלי התקשורת הרשמיים בסוריה דיווחו, כי שלושה חיילים סוריים נהרגו בתקיפה וחייל נוסף נפצע. ארגון המעקב הסורי לזכויות אדם, המזוהה עם האופוזיציה הסורית, טען כי בתקיפה נהרגו עשרה בני אדם, מתוכם חמישה מאנשי כוח קודס.

ביום חמישי האחרון פרסם דובר צה"ל תמונות, המתעדות את הנזקים הכבדים שנגרמו לחלק מהמטרות שהותקפו – מתחם צבאי במרחב דמשק המשמש את כוח קודס, ומפקדת דיוויזיה 7 של הצבא הסורי בדרום המדינה. צה"ל חשף, כי היחידה העומדת מאחורי הנחת מטעני החבלה בדרום רמת הגולן היא שלוחה של יחידה 840 – יחידת טרור איראנית, המוכוונת על ידי כוח קודס. היחידה המבצעית, החשאית יחסית, אחראית בין השאר לתכנון ולהקמת תשתיות טרור מחוץ לאיראן, ופועלת נגד מטרות מערביות ונגד יעדים של האופוזיציה למשטר האייתוללות.

תקיפת חיל האוויר בסוריה (צילום: דובר צה"ל)

תגיות:איראןסוריהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה