חדשות בארץ

האחראית להנחת המטענים בגולן: יחידה איראנית חשאית

צה"ל חשף, כי שלוחה של יחידת הטרור האיראנית 840 היא שעומדת מאחורי הנחת המטענים בדרום רמת הגולן. היחידה, המוכוונת על ידי כוח קודס, אחראית להקמת תשתיות טרור מחוץ לאיראן, ופועלת נגד מטרות מערביות ואופוזיציונריות

זירת המטענים שנחשפה (צילום: דובר צה"ל)זירת המטענים שנחשפה (צילום: דובר צה"ל)
אא

צה"ל חשף היום (חמישי), כי היחידה העומדת מאחורי הנחת מטעני החבלה בדרום רמת הגולן, סמוך לגבול עם סוריה, היא שלוחה של יחידה 840 – יחידת טרור איראנית, המוכוונת על ידי כוח קודס.

היחידה המבצעית, החשאית יחסית, אחראית בין השאר לתכנון ולהקמת תשתיות טרור מחוץ לאיראן, ופועלת נגד מטרות מערביות ונגד יעדים של האופוזיציה למשטר האייתוללות.

מוקדם יותר הבוקר, פרסם דובר צה"ל תמונות, המתעדות את הנזקים שנגרמו כתוצאה מתקיפת חיל האוויר בסוריה בלילה שבין שלישי לרביעי. זאת בהמשך לתיעוד שפורסם אמש ממהלך התקיפה.

בתמונות ניתן לראות את הנזק הכבד שנגרם למתחם צבאי המשמש את כוח קודס במרחב דמשק ולמפקדת דיוויזיה 7 של הצבא הסורי בדרום המדינה. לאחר התקיפה, דיווח צבא סוריה על שלושה הרוגים בשורותיו. מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, המזוהה עם האופוזיציה הסורית, דיווח על עשרה הרוגים, מתוכם חמישה מאנשי כוח קודס.

(תמונות: דובר צה"ל)

כזכור, בתחילת חודש אוגוסט זיהו תצפיות צה"ל חוליית מחבלים, שהופעלה על ידי יחידה 840, שהניחה מטעני חבלה במתווה דומה, ליד גדר המערכת בגבול סוריה-ישראל. כוח של יחידת "מגלן" וכלי טיס של חיל האוויר ירו במקביל לעבר החוליה, שמנתה ארבעה מחבלים, ונטרלו אותה. בתגובה לתקרית, תקף חיל האוויר יעדים של הצבא הסורי בדרום סוריה. המטרות שהותקפו כללו עמדות תצפית ואמצעי איסוף מודיעין, תותחי נ"מ ואמצעי שליטה ובקרה בבסיסי צבא סוריה.

תגיות:איראןסוריהצה"לכוח קודס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה