חדשות בריאות

משרד הבריאות: 415 נדבקים חדשים אתמול, שיעור החיוביים עלה ל-2.8%

מצבם של 313 חולים מוגדר קשה, ביניהם 131 מונשמים. מניין הנפטרים עומד על 2,757. ישראל הגיעה להבנות עם חברת התרופות הבריטית אסטרהזניקה לרכישת כעשרה מיליון חיסונים נגד קורונה, שמיועדים לכחמישה מיליון אזרחים

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

משרד הבריאות עדכן הבוקר (ראשון), כי אתמול אובחנו 415 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה. כבכל סוף שבוע, מספר הבדיקות שפוענחו היה נמוך והסתכם ב-15,343. שיעור הבדיקות החיוביות עלה ל-2.8%, לאחר ששלשום נרשם שיעור חיוביים של 1.8%.

8,479 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, מתוכם 534 מאושפזים בבתי חולים. מצבם של 313 חולים מוגדר קשה, ביניהם 131 מונשמים. 86 חולים נמצאים במצב בינוני.

מפרוץ המגפה אותרו בישראל 328,583 נשאי קורונה. מניין הנפטרים מסיבוכי הנגיף עומד על 2,757.

שלשום הודיעו משרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות, כי ישראל הגיעה להבנות עם חברת התרופות הבריטית אסטרהזניקה לרכישת כעשרה מיליון חיסונים נגד קורונה שמיועדים לכחמישה מיליון אזרחים. החיסון, המפותח על ידי החברה יחד עם אוניברסיטת אוקספורד, יימכר לישראל במודל ללא רווח בתקופת המגפה. ההסכם כולל אספקה של כמות החיסונים הגדולה ביותר שתגיע לישראל. האספקה הראשונית צפויה להגיע לישראל במחצית הראשונה של שנת 2021, בכפוף לאישורי הרשויות הרגולטוריות באירופה, ארצות הברית ובישראל. בימים האחרונים פרסמה אסטרהזניקה תוצאות מעודדות לגבי יעילות החיסון באוכלוסייה המבוגרת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי מדובר ב"הישג נוסף וחשוב לאזרחי ישראל. המדיניות שלי היא שלכל אחד שירצה להתחסן תהיה את האפשרות להתחסן. עדיפה היערכות יתר מהיערכות חסר. נמשיך לפעול כדי להבטיח שיהיו לנו כמה שיותר חיסונים לכמה שיותר אזרחים, מכמה שיותר מקורות וכמה שיותר מהר".

שר הבריאות יולי אדלשטיין הוסיף: "מאמץ אסטרטגי של חודשים ארוכים משתלם. מדינת ישראל ניצבת היום עם הסכמי חיסונים של החברות המובילות בעולם. שמנו לנגד עינינו את המטרה שכל אזרח שיחפוץ בכך יוכל להתחסן. באופן זה אני מקווה שנמגר את הנגיף במהירות האפשרית. עד אז אסור לנו להיות שאננים. חייבים להקפיד על ההנחיות – מסכה, ריחוק והיגיינה".

אוהד גולדברג, מנכ"ל אסטרהזניקה ישראל, אמר כי מדובר ב"הסכם היסטורי", ש"יאפשר הנגשה של החיסון למיליוני אזרחי ישראל כחלק ממדיניות בינלאומית להנגשה שוויונית ורחבת היקף בעולם. כחלק ממחויבותה של החברה לבריאות הציבור, אסטרהזניקה תספק את החיסונים במודל ללא רווח בתקופת המגפה ותמשיך לעבוד באופן צמוד עם רשויות בריאות ברחבי העולם לרבות משרד הבריאות הישראלי. אנו גאים בהתגייסות של החברה, כמו גם של כל תעשיית הביו-פרמצבטיקה, לסייע ולהציל חיים תוך צמצום ההשפעות הקשות, החברתיות והכלכליות, של המגפה העולמית הזו".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה