חדשות בארץ

תיעוד: התקיפה של חיל האוויר נגד מטרות איראניות בסוריה

צה"ל פרסם תיעוד מהתקיפה הלילית של חיל האוויר בסוריה, שבוצעה בתגובה להנחת המטענים בשטח ישראל. ראש הממשלה בנימין נתניהו: "לא נאפשר התבססות איראנית צבאית נגדנו בסוריה. מי שתוקף אותנו – דמו בראשו"

אא

(סרטון: דובר צה"ל)

צה"ל פרסם הערב (רביעי) תיעוד מהתקיפה הלילית של חיל האוויר בסוריה, שכוונה נגד מטרות של כוח קודס האיראני והצבא הסורי. התקיפה כללה שמונה יעדים מאזור הגבול ועד למרחב דמשק, ביניהם: מפקדה ראשית של הכוחות האיראניים בסמוך לשדה התעופה הבין-לאומי של דמשק; אתר צבאי חשאי, המשמש למגורי בכירי כוח קודס מדרום-מזרח לדמשק; מפקדת דיוויזיה 7 ברמת הגולן הסורית, ממנה מקודמים פיגועי טרור; וסוללות של טילי קרקע-אוויר מתקדמים.

כלי התקשורת הרשמיים בסוריה דיווחו, כי שלושה חיילים סוריים נהרגו בתקיפה וחייל נוסף נפצע. ארגון המעקב הסורי לזכויות אדם, המזוהה עם האופוזיציה הסורית, דיווח מאוחר יותר כי בתקיפה נהרגו עשרה בני אדם, מתוכם חמישה מאנשי כוח קודס האיראני. בצה"ל תגברו את מערך כיפת ברזל בצפון הארץ והעלו את הכוננות, אולם במהלך היום השגרה האזרחית נמשכה כרגיל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לתקיפה הלילית, שבוצעה בתגובה להנחת המטענים בגבול עם סוריה, בתוך שטח ישראל. "לפנות בוקר חיל האוויר תקף מטרות משמעותיות של כוח קודס האיראני בסוריה, וגם של צבא סוריה", אמר בסרטון שהעלה לרשת. "זאת המדיניות הברורה שאני מוביל מזה שנים. לא נאפשר התבססות איראנית צבאית נגדנו בסוריה, ולא נאפשר שום ניסיון של תקיפה נגדנו משטח סוריה. מי שמנסה לתקוף אותנו, מי שתוקף אותנו – דמו בראשו".

נתניהו (צילום: לע"מ)

מוקדם יותר, הגיב שר הביטחון בני גנץ על התקיפה הישראלית בסוריה: "אני שב ואומר לאויבינו: ישראל לא תסבול הפרות ריבונות בשום גזרה, ולא תאפשר התעצמות מסוכנת בשום גבול", אמר. "המשטר הסורי הוא הנושא לאחריות לכל מה שנעשה משטחו ובשטחו".

תגיות:איראןסוריהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה